upgraetest.nl

heeft er iemand ervaring met deze firma ? ze komen aan huis bv. jouw imac upgraden met een ssd of … komen ook in belgie .

… of reparaties moet dat zijn … en de firma komt ook in belgie aan huis

Wat is de URL?

http://upgraetest.nl werkt niet.

http://upgradetest.nl/ werkt ook niet.

:-?

Ik zie al een verboden regel in de algemene voorwaarden inzake retourzending en ik citeer;

Op de site van consuwijzer staat;

Oh wacht, het is http://upgreatest.nl :-o

Leuk, als je enkel één afbeelding in je slideshow zet dan roteert deze ‘zogenaamd’ niet. Moet je de site eens bezoeken op je iPad en dan met je vinger over de iMac SSD afbeelding gaan. :roll:

#kinderen

Die firma heeft bij ons 2 iMac’s van SSD’s voorzien omdat de originele HDD’s te langzaam waren. Prima werk. Er kwam iemand langs die snel de SSD heeft ingebouwd en daarna de gegevens van de originele HDD over heeft gezet naar de SSD. Na een paar uur werkte alles weer en veel sneller.
Dat was begin van dit jaar. Ik heb wel het idee dat ze sindsdien duurder zijn geworden ( te succesvol?). Maar op zich wel betrouwbaar.

Lees dit draadje maar eens

Here we go again

[quote=Imade url=http://www.onemorething.nl/community/topic/upgraetest-nl/#post-2999564 time=1475003755]Ik zie al een verboden regel in de algemene voorwaarden inzake retourzending en ik citeer;

Op de site van consuwijzer staat;

[quote]
Geld terug
De verkoper moet uw aankoopbedrag terugbetalen, ook de bezorgkosten
[/quote][/quote]

Bezorgkosten ≠ retourkosten. Leverancier moet de bezorgkosten wel terugbetalen, maar niet de retourkosten.

[quote=Hyrax url=http://www.onemorething.nl/community/topic/upgraetest-nl/#post-2999691 time=1475058705][quote=Imade url=http://www.onemorething.nl/community/topic/upgraetest-nl/#post-2999564 time=1475003755]Ik zie al een verboden regel in de algemene voorwaarden inzake retourzending en ik citeer;

Op de site van consuwijzer staat;

[quote]
Geld terug
De verkoper moet uw aankoopbedrag terugbetalen, ook de bezorgkosten
[/quote][/quote]

Bezorgkosten ≠ retourkosten. Leverancier moet de bezorgkosten wel terugbetalen, maar niet de retourkosten. [/quote]
Geld ook voor de retourkosten, jij moet volgens de Nederlandse wet namelijk GRATIS kunnen retourneren.

Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt, het is namelijk niet waar. Het volgende staat op de website van ConsuWijzer:

Bron: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/ik-stuur-product-terug-moet-ik-verzendkosten-betalen

Gezien het feit dat het netjes in de Algemene Voorwaarden staat vermeld, zelfs inclusief schatting, staat deze partij dus gewoon in het gelijk.

Ow… dan zou ik alsnog dat bedrijf links laten liggen.

Het volgende, dat iets in algemene voorwaarden of in een contract staat beschreven
wil nog niet zeggen dat het “legaal” is. Er bestaan zgn. grijze en zwarte bepalingen.

Grijs is niet expliciet verboden of toegestaan door de wet, zwarte bepalingen zijn
voorwaarden die illegaal zijn en ook niet zijn toegestaan in de wet.

Bv een huurcontract met een opzegtermijn van een week.

Ja, helemaal waar. Maar hier dus niet van toepassing.

Retourkosten hoeven niet vergoed te worden, mits dit in de voorwaarden duidelijk vermeld is.
En dat is het…

Retourkosten hoeven uberhaupt niet vergoed te worden, zelfs al staat er niks over vermeld in de algemene voorwaarden.

Upgreatest maakt gebruik van de Algemene Voorwaarden zoals opgesteld door ICTwaarborg. I.v.m. her-certificering van ICTwaarborg zijn de
Algemene voorwaarden aangepast naar Algemene Voorwaarden ICTWaarborg voor consumenten Versie maart 2016.

In deze versie is dit beding opgenomen:

Artikel 10c. Bedenktijd bij levering van producten (herroepingsrecht)

  1. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, hoeft u hoogstens de kosten van terugzending te betalen. Indien dit niet per gewone post mogelijk is, zullen wij voor u een inschatting van de kosten maken. Als wij de retourkosten voor onze rekening nemen zullen wij dat duidelijk vermelden.

Duidelijk, en helemaal volgens de regels.

[quote=No_Name url=http://www.onemorething.nl/community/topic/upgraetest-nl/#post-3001133 time=1475521038]Retourkosten hoeven uberhaupt niet vergoed te worden, zelfs al staat er niks over vermeld in de algemene voorwaarden. [/quote]Doe nou even niet zo eigenwijs. Want dat is pertinent niet waar.

Maar je zin klopt ook niet helemaal. :slight_smile: Als er niks over vermeld staat in de Algemene Voorwaarden hoef je inderdaad niets te betalen. Staat er wel vermeld dat die kosten voor jou rekening zijn? Dan wel. Zie hieronder.

Als regel: