Upgreatest.nl betrouwbaar?

Ik wil graag een SSD in mijn 27" iMAC 2011 laten zetten.
Dit kan ik bij Amac laten doen voor een redelijke prijs, maar dan ben ik mijn iMac wel ± 2 weken kwijt en omdat ik deze nodig heb voor mijn (dagelijkse) werk is dat niet echt handig… (tenzij ik wacht tot mijn vakantie, maar dat duurt nog wel even).

Nu zag ik hier op OMT een keer Upgreatest.nl voorbij komen en dat sprak me wel aan omdat ze bij je thuis komen en je dan alleen die tijd dat ze bezig zijn niet op je Mac kunt werken. Dat is nog wel in te plannen. Wel iets duurder dan bij Amac, maar ik hoef dan ook niet met dat zware dingen te gaan slepen en voor dat gemak wil ik ook nog wel betalen.

Mijn vraag is:
Kent iemand dit bedrijf?
Ik kan niet vinden of het een officiel erkende Apple reseller is (waarschijnlijk niet anders had ik dat vast wel ergens op hun site vermeld zien staan), maar is dat ook nodig? Ik bedoel op mijn iMac zit natuurlijk geen garantie meer.
De reviews die ik tot nu toe gevonden heb zijn allemaal erg positief, tot nu toe geen negatieve kunnen vinden.
Maar ik vraag het liever ook even hier bij de kenners na.

En mocht iemand roepen dat je dit met behulp van ifixit makkelijk zelf kunt doen. Die filmpjes heb ik uitgebreid bestudeert, maar ik vind het er te ingewikkeld uitzien, teveel kansen op iets fout doen en er blijven bij mij nog steeds heel vragen over het installeren van het OS over, dus ben ik bang dat wanneer het mis gaat ik zelf niet de kennis en kunde heb om dit op te lossen en dan alsnog iemand in moet huren. Dan betaal ik liever iemand die er verstand van heeft. Geen stress is ook wat waard! :wink:

https://nl.linkedin.com/in/martijnvantillo

Dit is de eigenaar beoordeel zelf. Hier wordt hij omschreven als een ‘aardige vent’ maar dit is uit de tijd dat hij gewoon in loondienst was.
Hij zal geen officieel erkend service provider zijn van Apple maar dat wilt niet zeggen dat hij de werkzaamheden niet kan uitvoeren. Er zijn zoveel handige mensen te vinden die kunnen doen wat de jongens bij iCentre en Amac doen. Dat is geen hogere wiskunde voor mensen die handig zijn.

Waar ik meer moeite mee zou hebben ( maar dat is persoonlijk ), is dat deze persoon 10 bedrijven op z’n naam heeft staan en niet eentje heeft een website die oogt als een echt serieus bedrijf dat levensvatbaar is. Meestal zijn dit soort mensen wel heel goed in het omschrijven wat ze allemaal zijn, kunnen en hebben maar een beetje achtergrondinformatie zoals opleidingen en over de persoon zelf dat blijft altijd heel goed verstopt of moet je via, via, via achter zien te komen.

Ik ben daar niet zo’n fan van, maar goed dat wilt niet zeggen dat hij je niet kan helpen of dat hij slechte bedoelingen zou hebben. Zolang er geen klachten online staan zal het wel goed zijn denk ik dan maar.

Aan mijn iMac zou hij niet mogen zitten hoor. Eens met Schmoo wat dat betreft.

Kan je geen afspraak met Amac maken dat je hem een dag kwijt bent? Het is een relatief beperkte klus. Je kan het zelf ook. Als je een clean install wil doen (wat ik adviseer) dan kost het meer tijd.

Dat is niet waar. Hij heeft één onderneming (upgreatest), een eenmanszaakje. Die andere websites vallen allemaal onder diezelfde onderneming. Dat hij zichzelf 10x businessowner noemt, doet niks af aan de feitelijke werkelijkheid.

Waar woon je @Gitte55? Misschien is er hier op het forum wel iemand die het kan doen.

@shmoo

Oorspronkelijk heb ik de upgrade dienst, support op locatie, inruildienst en upgradeverhaal als verschillende bedrijven opgericht.

Dit bleek commercieel niet echt de beste keus. Vandaar dat ik alles onder 1 paraplu (Upgreatest) continueer. De andere sites zijn inmiddels opgeheven en wijzen door naar de Upgrade site, dat ziet er echter wat vreemd uit op LinkedIn. Ik zal dat even opschonen.

Dat blijft er o.a. nog de support op locatie site over, welke ik ook ga onderbrengen bij de upgrade site, daar heb ik echter nog geen tijd voor gevonden.

Ten tijde van het loondienst verhaal, was ik trouwens eigenaar van het betreffende bedrijf. Dat bedrijf heb ik inmiddels verkocht en ik houd me fulltime bezig met het upgrade verhaal is. Verder heb ik 3 hbo studies gedaan en geen van alle afgemaakt :slight_smile:

Kijk, prima toch… Dit is duidelijk. (y)

Ik vind het nog veel belangrijker om te weten hoe het met de garantie zit, en met de data-integriteit.

Bij een iMac (27-inch, Mid 2011) wordt de schijf aan de configuratie toegevoegd. (Plaatsing achter de optical-drive op de 3de Sata-poort)
Dus data-integriteit is geen issue. Verder is de klant aanwezig bij de upgrade en kan exact zien welke werkzaamheden ik uitvoer.

Garantie op ombouw is 1 jaar en op de onderdelen 2 tot 3 jaar. (afhankelijk van het onderdeel)

Bij de 100+ upgrades heb ik nog geen enkel probleem gehad met een defect aan de Mac. Mocht er om wat voor reden dan ook een onderdeel sneuvelen, dan wordt dit onderdeel kosteloos vervangen.

Dat laatste is trouwens niet helemaal correct. Ik heb een keer een LCD-panel vervangen.

Een verkoper aan je Mac laten sleutelen??? bij voorbaat dubieus!!!

Vraag hem eens naar de opleidingen/cursussen die hij bij Apple heeft gevolgd…

Tja,

Amac is ook een verkoper toch?

Allemaal bedankt voor jullie reacties!
Maar er is dus tot nu toe niemand die daadwerkelijk ervaringen heeft met dit bedrijf. Een eenmanszaak is voor mij ook een bedrijf en daar sta ik helemaal niet negatief tegenover (ik ben zelf ook een zzp-er).
Het feit dat ik geen negatieve reacties kan vinden vind ik een pluspunt, mensen die ontevreden zijn zullen dat vaak eerder laten weten dan tevreden klanten.

@makasa : Bij de Amac in Deventer wordt een SSD niet door henzelf in een iMac gezet, daar moet hij worden opgestuurd (naar Utrecht?). Dus de optie van een afspraak maken is daar niet mogelijk (behalve dus dat je hem over 14 dagen kunt ophalen ;-)). Zelfs bij een SSD in een MBP zetten kon ik geen afspraak maken, ik kon hem brengen en afhankelijk van de drukte zou er dan die dag of wanneer ze tijd hadden er een SSD in zetten. Gelukkig was ik m’n MBP toen maar 2 dagen kwijt, dus dat viel mee. Maar niet weten waar je precies aan toe bent vind ik wel vervelend, voor hetzelfde geld ben je hem dan meerdere dagen kwijt. Verder wel goede service trouwens, want er is zonder extra kosten een rubber dopje aan de onderzijde vervangen.

@koen leuke suggestie, maar dat wil ik dus niet. Stel dat er iets mis gaat dan zit ik bij een ‘vriendendienst’ (want daar valt zoiets onder) zelf met de eventuele bijkomende kosten en je hebt bij dit soort diensten geen recht op garantie.

En @Martijn van Tillo, leuk dat je zelf ook even gereageerd hebt!

Zie, het loont wel om iedere dag je eigen naam te googelen.

Daar hoef je zelf niets voor te doen, zoiets heet Google Alerts

https://www.google.nl/alerts

heel goede ervaringen met Card Services
https://www.cardservices.nl/apple-reparatie/upgrade-uw-mac?home-mb=1

@gitte65

Hier vind je enige berichten over mijn dienstverlening:

http://www.onemorething.nl/community/topic/andere-mac-kopen/

http://www.onemorething.nl/community/topic/ssd-laten-inbouwen-imac-27-inch-medio-2010/

@Flierefluiter.

Bij Amac zullen de verkopers geen reparaties gaan doen verwacht ik, bij dit eenpersoonsbedrijfje zal dat wel gebeuren.

Deze Martijn van Tillo reageert hier ook niet m.b.t. tot mijn vraag welke opleidingen/cursussen hij bij Apple heeft gevolgd.

Volgens de Apple regeltjes is het zelfs zo dat wanneer iemand zonder daardoor door Apple te zijn gecertificeerd een Mac nog maar aanraakt, de garantie voor eeuwig is vervallen…!

Dus zo’n persoon kan je dus pas na 5 jaar aan je Mac laten sleutelen…

@Gadget, Card Utrecht, prima adres (uit eigen ervaring) en Apple gecertificeerd!!!

Who gives a shit?! Natuurlijk heeft hij geen opleiding van Apple gehad, want die geven ze niet aan derden. Bij een klein mankement moet je van Apple direct een nieuw moederbord kopen, terwijl er ook bedrijven zijn die enkel één defecte chip vervangen. Dat mag niet… maar scheelt je wel €700.

Over enkele jaren mag je helemaal niks meer, zelfs de RAM solderen ze tegenwoordig vast op het moederbord. Is je MacBook Pro traag? Pech gehad, koop lekker een nieuwe!