Upgreatest.nl betrouwbaar?

@Zakske,

Heel domme reactie, een eigen mening, getuigt van geen kennis van zaken en als advies aan derden, gevaarlijk en onverantwoord…

Als je een nieuw moederbord zou moeten betalen, is dat dus buiten de garantietijd van 5 jaar (in geval van toepaselijk consumentenrecht) en daar gaat het hier helemaal niet over…

Dit is alleen maar schelden op Apple… niets inhoudelijks over het laten repareren van een Mac, binnen de garantieperiode, door een niet gecertificeerde sleutelaar.

Nog iets @Zakse, Een trage MacBook Pro en ingesoldeerd RAM heeft totaal niets met elkaar te maken, is alleen maar gebash van Apple…

De iMac van de TS heeft helemaal geen garantie meer, en het inbouwen van een SSD is ontzettend eenvoudig. Ook heeft hij geen zin om twee weken te wachten bij Amac. Nu blijkt het in een paar uur te kunnen; je mag aanwezig zijn bij het inbouwen én je krijgt garantie.

@Zakske,

De TS vermeld nergens dat hij geen garantie meer heeft, ben jij soms zelf die Martijn van Tillo, de verkoper die wil repararen zonder enige Apple certificatie en zelfs geen monteur is, maar alleen een, hopelijk, handige jongen of meisje? welke garanties geeft hij/zij dat zijn/haar garantie verplichtingen zullen worden nagekomen?

Wat heeft het resultaat van een reparatie te maken met het al dan niet bij aanwezig zijn? dit is alleen maar marketing bla bla, je lijkt echt Martijn te zijn met deze kul argumenten om een reparatie aan een Mac door een verkoper te laten uitvoeren.

Je maakt er weer een uiterst negatief verhaaltje van Joop. Relax.

Ga even buiten in de zon zitten of zo (zegt de gek die binnen zit… ik ga ook :wink: ).

Hij zegt duidelijk dat de iMac uit 2011 is, en daar zit dus nul garantie op.

@Gitte65

M.b.t het garantie verhaal waar wat onduidelijkheid over lijkt te gaan ontstaan. Je iMac wordt nog gedekt onder een consumer-law regeling vanuit Apple. Deze garantie loopt tot 5 jaar na aankoopdatum voor consumenten. De plaatsing van de SSD heeft geen invloed op de garantie. Je kan dat eventueel navragen bij Card Services of een andere Premium Apple service provider zoals bijvoorbeeld Microfix. Met beiden partijen heb ik al jaren met veel plezier een zeer goede relatie.

Verder is mijn onderneming volwaardig lid van ICT waarborg. Deze stichting biedt aanvullende zekerheden voor klanten van aangesloten leden.
Hier vind je o.a. daar iets over: https://www.ictwaarborg.nl/klanten/7-zekerheden.

Persoonlijk heb ik een heel scala aan Apple trainingen gedaan. Deze zijn echter niets waard wanneer je niet bij een Apple Authorised partner werkt.
Ik voer dan ook geen logo’s hieromtrent waar de klant toch niets aan heeft. Overigens geeft Apple geen trainingen om Mac’s te upgraden, maar dat zal je niet verassen denk ik :wink: Eventuele certificeringen van Apple voor Upgreatest lijkt mij bij voorbaat kansloos, aangezien Apple geen belang heeft bij het upgraden van Mac’s.

Geniet van de zon.

Ik stel mijn mening bij. Bedankt voor de extra info.

Opereer je ook in Brabant?

(Getypt vanaf een terras IN de zon)

Jazeker, daar ben ik gemiddeld twee keer per week te vinden.
Eigenlijk kom ik in heel Nederland. Dat maakt mijn werk ook zo leuk.

Prijzen vind je op mijn site en daar kan je een selectie maken voor de gewenste locatie.
Je kunt me ook eventueel mailen voor een offerte op martijn@upgreatest.nl of je kunt me bellen via nummer 035-2031379

Martijn, dank je wel voor je antwoorden!
Ik heb er wel vertrouwen in.

@JoopJoopJoop, je reacties doen me een beetje denken aan de autodealers die (jaaaaaren geleden) niet wilde dat ‘merkloze’ garages auto’s gingen repareren:wink:.

En daar lijkt het wat Apple betreft wel een beetje op vind ik, maar goed, dat is een heel andere discussie.
Ik ga contact opnemen met Martijn.

Omdat ik tenslotte zelf met de vraag ben begonnen hierbij even een verslag van het vervolg.

Gisteren is Martijn hier geweest om de SSD er bij te monteren/installeren. Dat ging allemaal soepel en snel, maar ik ben blij dat ik er zelf niet aan ben begonnen, dan was ik wel 10x zo lang bezig geweest (als ik het al voor elkaar had gekregen).
Ook goede uitleg over wat daarna zelf te doen met mogelijkheid tot bellen of mailen bij problemen.

Ondertussen staan alle documenten op de plek waar ik ze hebben wil en heb ik een supersnel werkende Mac!!! Echt een wereld van verschil met alles op mijn oude HDD!
Ik ben super blij!!!:slight_smile:

En als antwoord op mijn vraag “is upgreatest.nl betrouwbaar?” Ik vind van wel!(y) (en ik heb geen aandelen ;-)).

Lieve OMT’ers,

Dit topic ga ik afsluiten, omdat het ondanks de goede bedoelingen niet voldoet aan onze huisregels. Als community-lid inhoudelijk mensen helpen is de basis van OMT, maar nooit als reclame voor je eigen bedrijf. Verzoek aan Martijn om dit in het vervolg te respecteren, dan pas ik je displaynaam aan.