Upload BitTorrent verlagen

Hoi,

Ik heb net eens zitten spelen met BitTorrent, en werkt toch best aardig.
Nu is het alleen zo dat BitTorrent al mijn upload weg vreet, dit is niet de bedoeling.
Ik ben dus op zoek naar een progsel om de upload van BitTorrent te limiteren.

Hopelijk hebben jullie een oplossing.

druk maar eens op het ovaaltje rechtsboven in de naambalk (dezelfde balk waarin het bekende rode gele en groene rondje in staat)

Het is verschrikkelijk goed verdoken maar je kan inderdaad de upload snelheid instellen. Het heeft lang geduurd voor ik dit ook gevonden had :P

maar zeker niet onbelangrijk voor telenet (B) gebruikers die niet zou houden van smallband :D

ik ben van bittorrent overgestapt naar [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22820]Azureus[/url] ook omdat mijn upload limiet was overschreden zonder dat ik het wist of er iets kon aan doen (en het werd een smallband waar ik idd nie veel meer mee kon doen :P ). ik weet niet wat de huidige bittorrent allemaal kan maar vroeger kon je zelf de upload niet regelen Azureus is veel beter te regelen qua upload, download, aantal verbindingen etc. en het geeft een goed overzicht welke verbindingen je hebt

Leo

[quote:7aa936df7a="goddevader"]maar zeker niet onbelangrijk voor telenet (B) gebruikers die niet zou houden van smallband :D[/quote:7aa936df7a] haha, komt mij bekend voor :innocent:

[quote:15bffd1c47="tijn22"]druk maar eens op het ovaaltje rechtsboven in de naambalk (dezelfde balk waarin het bekende rode gele en groene rondje in staat)[/quote:15bffd1c47] Thanks! 8)

[quote:137c1029c5="Zweefvliegerke"][quote:137c1029c5="goddevader"]maar zeker niet onbelangrijk voor telenet (B) gebruikers die niet zou houden van smallband :D[/quote:137c1029c5] haha, komt mij bekend voor :innocent:[/quote:137c1029c5]

Vroeger was Telenet in België het beste. Nu heb ik Tiscali Studenten ADSL. Stuk trager dan Teleslet MAAR 'k heb GEEN LIMIET. Lekker lachen nu :slight_smile: Maar ik zie dat enkel onder jullie nog niet op hogeschool/unief zitten (< 18 j.). Dan kan je dit waarschijnlijk niet krijgen … Maar er bestaan al andere ADSL providers zonder limiet of waar je maar beperkte oplage moet betalen voor ongelimiteerde download/upload! Dus kijk eens rond i.p.v. te denken dat Teleslet alles is! :stuck_out_tongue:

het is papa die beslist, en die zal wel telenet willen houden.

en de laatste tijd zit ik eigelijk niet meer vaak op smalband :smiley: maar ik houd nu m’n telemeter wel wat meer in de gaten :D. en ik download meestal tegen 700 of 800 kbyte/sec (soms tot 1100) :stuck_out_tongue: dan gaat het snel hoor …

Gebruik een de app azureus Denk dat dat een van de meest ideale apps is. Klik gewoon op voorkeuren een daar kan je van alles apart instellen. Werkt perfect!!

Suc6 macian

[quote:70b7a202d8="Zweefvliegerke"]het is papa die beslist, en die zal wel telenet willen houden.

en de laatste tijd zit ik eigelijk niet meer vaak op smalband :smiley: maar ik houd nu m’n telemeter wel wat meer in de gaten :D. en ik download meestal tegen 700 of 800 kbyte/sec (soms tot 1100) :stuck_out_tongue: dan gaat het snel hoor …[/quote:70b7a202d8]

Telenet is zo snel dat je binnen de paar uur op smalband zit. Als dat niet fantastisch is!

wat wel een nadeel van azureus is dat als je de uplaod verlaagd je download niet wordt versnelt :( . dat was een van men truukjes met bittorrent :D ..

als je de upload op 5kb/s of meer zet bij azureus kun je zo rap als je wil downloaden

nou ik merk der niet veel van. ik heb de upload meestal op 0(onbeperkt) maar ik heb maar één keer gehad dat ie iets van 130 kb/s ging nu gaat ie alleen maar met ±1.5kb-20kb en dat zo.n beetje met alle torrents van railroad tycoon tot apple garageband... :( ik gebruik de torrents van bittorrentkicksass.com en suprnova.org :evil:

bij mij gaat het gemakkelijk tot in de 300 KB/s en meer waar je ook moet voor zorgen is dat je aantal connections (verbindingen) hoog genoeg zijn (of 0) per download en in het totaal want anders download je maar van bv 10 mensen terwijl er een stuk of honderd "seeds" en "peers" zijn

en ik gebruik ook bittorrentkickass

ik heb de connection op ongelimmiteerd (0)dus ik denk dat het van het torrent afhangt. ik download voornamelijk games en die zijn blijkbaar niet al te gewild die schommelen tussen de 1-30kb/s en muziek gaat meestal tog wel rond de 100kb/s.

ja ze zijn idd niet zo gewild maar meestal krijg ik er toch wel meer uit dan 30KB/s en het kan aan de torrent liggen ik download zelf geen muziek via bittorrent dus daar weet ik niet van

hey, :finderoud:

Je zou ook eens naar de poort instellingen kunnen kijken
want die worden vaak geknepen door de ISP’S

poort 6881 die Azureus gebruikt word al bijna overal geknepen
je kunt beter een poort boven de 12000 instellen
ik zelf gebruik altijd poort 49160 en dat werkt perfect . :slight_smile:

check maar even ![color=blue:7c95df464c][/color:7c95df464c]

[u:fee951911d]Gouden tip[/u:fee951911d]: Gebruik de client genaamd '[url=http://sarwat.net/bittorrent/]Tomato Torrent[/url]'. Deze bevat namelijk een bug die je in je voordeel kunt gebruiken (welliswaar is het niet helemaal eerlijk :-)). Als je download enigszins is opgewarmd moet je je upload verminderen (niet helemaal afknijpen). Stel je hebt een upload van 40 kb/s, dan zet je die op bijv. 20 kb/s. Op de een of andere manier zal je downloadsnelheid nu enorm toenemen (zelf wel eens een verviervoudiging ervaren).

Groeten, Wilfred

hehe diezelfde bug had die gewone bittorrent ook met dat riviertje-icon als ik em toen op 5 kb/s zette ging als een trein

het gekke is dat als ik de poort verander er geen verandering komt in de dl en up snelheid komt het schommeld natuurlijk wel een beetje…