upload problemen ipod nano

Afgelopen week heb ik een Ipod nano besteld.

Naast alle mooi mogelijkheden, lukt het niet om een groot aantal (20 stuks) mp3 bestanden te uploaden. Na een bepaalde periode blijft de upload hangen. Deze kan ik alleen onderbreken door de usb stekker van de ipod los te halen en Itunes via forceer stop of te sluiten

Ik ben voorzien van recente software update van mac os x 10.4.3

Wie kan mij helpen?

Ik weet de oplossing niet, maar de meest recente update is OS 10.4.4. Misschien helpt het als je die hebt opgehaald?

En de laatste iTunes versie is: 6.0.2. Voor als je die nog niet had.

Zit er misschien een slechte mp3 file tussen? Welkom op het forum ook! :apple: :finderoud:

Had ik voorheen ook wel eens last van... Ik vermoed dat dat aan mijn later ingebouwde usb kaart zal hebben gelegen. Want nu ik een firewire kabeltje gebruik heb ik er nooit meer last van gehad.

Maar dat is alleen maar een vermoede hoor, want verder werkt alles wat ik op de usb kaart aansluit prima…

De Nano heeft geen Firewire ondersteuning meer, wat je kan proberen is stuk voor stuk de files te updaten naar je iPod en zien welk de eventuele boosdoener is. Ook zien dat van alle software up to date bent.

Hallo mensen,

Dank voor jullie opmerkingen. Het probleem is te omzeilen.

Waarschijnlijk zitten er een aantal corrupte .mp3 files op mijn mac. Zodra ik een groot aantal .mp3 bestanden op de ipod nano wil plaatsen, slaat deze soms vast. Als ik het betreffende nummer los (als enige) bestand kopieer, dan is er niets aan de hand.

Het is niet anders.

Later