Uploaden van foto via een website

Overlaatst wilde ik een foto oploaden in facebook. De bewuste foto weet ik staan in de desbetreffende iphoto gebeurtenis Via "kies een bestand" weet ik de foto niet te vinden omdat ik de finder-map niet ken uiteraard.

Wat is de rapste manier om hem te uoloaden ?
Slepen van Ipoto naar dat uploadmenu facebook gaat ook niet…

Via deze plugin: http://developers.facebook.com/iphoto/

Nice! Thanks!

mooi maar hoe doe ik dat in een vb niet facebookomgeving. Zie originele vraag

Het is inderdaad een originele vraag. Alleen snap ik niet helemaal of je nu wél of niet naar facebook wilt uploaden. En zo niet, waarheen dan wel? [size=9:c4fa6247ea]Hoor ik daar Mieke Telkamp?[/size:c4fa6247ea]

ik gaf het voorbeeld van facebook maar dat kan ook in een andere toepassing zijn. Eigenlijk is mijn vraag hoe je een bestand kan uploaden als je de plaats in de finder niet van buiten kent en he tniet kan verslepen vanuit programma Vb upload van foto via een cms systeem achter een website

Je kunt de foto dan het makkelijkste eerst even naar je desktop verslepen.

Als je Leopard en iLife '08 hebt (weet niet precies waarvan het afhankelijk is, maar met die combinatie werkt het sowieso) heb je ook een media browser in de Finder wanneer je bestanden wilt openen/uploaden ergens.

Je moet dan de simpele uploader gebruiken bij Facebook. Je krijgt dan wanneer je op Choose File klikt een Finder scherm te zien, linksonder kun je door je iPhoto library bladeren.

Echt handig is het niet wanneer je grote hoeveelheden wilt uploaden. Dan kun je ze toch beter even naar (een map op) de desktop slepen.

Succes!

Als het gaat om een foto is het aan te bevelen om een[b:fa6af700a4] kopie [/b:fa6af700a4]van de foto te maken, en die te plaatsen in de website die je aan het ontwerpen bent op je harde schijf. De website kun je dan later in z'n geheel uploaden naar de webserver.

Een kopie van een foto in iPhoto maak je door de foto vanuit iPhoto naar je Desktop te slepen, en vervolgens in de Finder op de plek neer te zetten waar je hem wilt hebben.

EDIT: Mr.Acid was me net voor, maar we zeggen ongeveer hetzelfde. :wink:

Schitterend. Thanks !

als ik een bestand kan selecteren vanuit een browser zie ik in de linker kollom: "Foto's" staan, daar zie ik al me foto's uit iPhoto...