uploaden zonder ftp (opgelost)

Ik zit met het volgende probleem. Ik ga deze zomer een mooie reis maken 2 maandjes lang. ik wil dan een weblogje met foto's bijhouden, maar moet deze foto's gemakkelijk kunnen dumpen. Nu heb ik voldoende webruimte die (snel) zonder restricties toegankelijk is, alleen kan ik er alleen met ftp op inloggen. is er een mogelijkheid om foto's en zooi daar te kunnen droppen vanaf elke willekeurige (windows)computer ter wereld....

zelfs windows heeft al jaren standaard ftp (client).

YO

yep die mogelijkheid is er: www.web2ftp.com

Wel een ietwat Duits, maar dat zou geen probleem moeten zijn voor een globetrotter…

Neem eens een kijkje op http://www.blogger.com . Daar bieden ze tegenwoordig ook de mogelijkheid op foto's te uploaden, en je kan Blogger alle files naar je eigen webruimte laten FTP-en. Voor onderweg misschien wel zo handig.

in windows moet je dit in de verkenner/explorer intikken.

ftp://gebruiker@ftpadres ( dan komt een kadertje voor je passwd)
of
ftp://gebruiker:passwd@ftpadres ( maar hier ziet iedereen die voorbijloopt wel je passwd :oops: )

Zo kan je zonder extra progjes makkelijk op je ftp.

waaaauuuuwww www.web2ftp.com is echt helemaal goed, ik zoek al een jaar naar een ftp mogelijkheid voor mijn provider als ik op een andere locatie zit dan mijn eigen computer (met wanadoo kan ik namelijk alleen uploaden als ik via mijn eigen account online ben)

heel erg bedankt voor de tip

Als je server php ondersteunt is [url=http://web.macosx.nl/~lucasraggers/vanalles/Upload%20Script.zip]dit uploadscript[/url] heel erg handig.

Bedankt voor de reacties www.web2ftp.com is precies wat ik zocht. Ik weet dat je via ftp://username@ftpserver.xx wel kan inloggen met ie, maar je kan niks uploaden wat ik nu juist wilde. Ook standaard programma's die bij windows zitten zijn wel leuk, maar zeker niet altijd toegankelijk bij internetshops.... web2ftp is erfect bedankt!

[quote:84d1fe2fcc="KeKo"]Ik weet dat je via ftp://username@ftpserver.xx wel kan inloggen met ie, maar je kan niks uploaden wat ik nu juist wilde. [/quote:84d1fe2fcc]

???

Uploaden is toch geen probleem. gewoon copy & paste en je bent aan het uploaden. Bij mij werkt het toch zo zonder problemen.