urenregistratie en adressen programma

Hoi Maccers,

ik ga een klein bedrijf beginnen voor mezelf en zoek een eenvoudig uren registratie programma voor de mac (waarin ik kan bijhouden hoeveel uur ik aan bepaalde projecten heb gewerkt) en ook een programma voor adressen, maar dan iets uitgebreider dan het adressenboek in osx (dat je bv merges kan maken naar word voor mailingen…of kan dat met het adressenboek in osx ook?)

tnx voor de tips.

Groet

FileMaker! Zitten standaard al templates bij voor bijvoorbeeld urenregistratie. Bijkomend voordeel; FileMaker kun je blijven uitbreiden. Denk bijvoorbeeld aan faktureren e.d.

Een programma dat antwoord bied op beide vragen is Filemaker. Filemaker is een database programma wat erg eenvoudig te bedienen is. Je zou er zelf de databases in kunnen maken die je nodig hebt. En eventueel ben ik wel bereid je daarbij te helpen. Een demonstratie versie kun je op hun website downloaden: www.filemaker.nl

Voor urenregistratie is iWorks een goed programma en voor de rest kan je eens kijken naar ecOrganizer Lite. De combinatie is goed en werkt erg makkelijk.

Cyberwolf

Twee andere programma's zijn bijvoorbeeld TimeLog en Sambucus!?

Mocht je zelf niet in FileMaker aan de slag willen, maar toch iets wat min of meer op maat gesneden is (ook in FileMaker), stuur me even een berichtje. Geen behoefte aan om hier reclame te maken, maar wellicht dat ik je -via m'n bedrijfje- kan helpen.

Bij mij op t werk hebben we ook FileMaker voor urenregistratie, werkbonnen etc. Loopt via een NT-server die het administratieve wintelnetwerk koppelt aan het macnetwerk (eerst op os9 nu op osx) van de studio. Weet niets van t programma en de installatie (kennis van een kennis heeft eea op maat gemaakt en ik ben in deze een eenvoudige gebruiker) maar het werkt prettig en feilloos. Een aanrader!

Ikzelf vind Timelog handig. Je voert in ical dagelijks je uren in en via timelog kun je dan een selectie maken die je vervolgens koppelt aan uurtarief. Een uurtje rommelen en je hebt een ideale basis voor je facturatie. http://shareware.mediaatelier.com/?refer=marc@sky4studios.be

Mijn grootste probleem tegen al die standaard programma's is dat ze altijd teveel functies of net te weinig functies hebben. Teveel is vaak het probleem niet. Daar werk je wel omheen. Maar als je te weinig mogelijkheden hebt dan heb je dus wel een probleem en moet je je systeem daar op aanpassen. Wanneer je dan op een gegeven moment toch wilt overstappen naar iets wat je in beginsel wilde dan hang je vervolgens opnieuw.

Ik ben er daarom helemaal voorstander van om daar waar de mogelijkheid er is, om dan in Filemaker een eigen systeem te ontwerpen. Dat maak je dan helemaal op maat van het bedrijf. En bovendien als er op later tijdstip iets bij moet komen dan sleutel je er gewoon een module bij. Daarnaast staat het als bedrijf natuurlijk wel leuk als je kunt zeggen dat je met eigen software werkt.

De kracht van een op-maat-gemaakt pakket is vaak dat dit zonder al te veel moeite uit te breiden is cq. hoort te zijn. Vaak zijn de "standaard-"pakketten ofwel in gecompileerde versie, en dus sowieso niet aan te passen, ofwel dusdanig geschreven dat niemand er wat van snapt.

Ik hou er persoonlijk van om iets zó te programmeren dat het hoe dan ook door anderen te lezen is, mocht mijn opdrachtgever niet tevreden zijn over mij, of zelfs zelf aan de slag willen. Ik wil mijn klanten overtuigen van het feit dat ik goed werk aflever, en ze op die manier wil behouden, en niet omdat niemand anders verder met het al aangeschafte aan de slag kan.

Ik gebruik [url=http://www.achievo.org]Achievo[/url]. Dat lijkt een beetje op het filemaker verhaal, maar dan gratis en met MySQL. Het kan ook je agenda bijhouden, projecten managen (niet uitgebreid) e.d. Het programma benader je via een webbowser, werkt perfect. Was ook al een draadje over: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=22366

Dat Achievo ziet er erg goed uit. Zodra ik mijn iBook weer terug heb ga ik het zeker weten even uitproberen. Heel erg bedankt.

Misschien is [url=http://www.oranged.net/studiometry/] Studiometry [/url] ook een handige tool voor je: