url blokkeren op het netwerk of computer

Ik zou een paar website willen blokkeren voor op het netwerk thuis. Ik heb gelezen dat er in de 10.4 een parentcontrol is maar ik vind die nogal drastisch, die blokkeert namelijk alle adressen die niet in je bladwijzerblad staan. Ik zou min of meer het omgekeerde willen hebben een paar adressen blokkeren die ergens staan, of aan de hand van trefwoorden.

Ik heb wat opzoekings werk gedaan en dit leverde het gebruik van proxys o nuja dit is een oplossigen maar ik vroeg me af of er geen gemakkelijkere oplossing bestaat. Ik ben dan ook het programma squimand voor mac os x tegengekomen maar ik snap niet goed hoe je daar de urls ingeeft die je wilt blokkeren. Iemand een idee of iemand die het al heeft kunnen realiseren…

Heb je een router, een ADSL-"modem", of iets dergelijks tussen je eigen netwerk en de buitenwereld? Dan kun je vermoedelijk daarin dit soort dingen instellen. Ik heb zelf bijvoorbeeld een Netgear router, en daarin kan ik op verschillende manieren sites blokkeren, en daar ook weer uitzonderingen op maken voor bepaalde IP-adressen.

Yup sorry ik had volledig moeten zijn

Ik werk met apple airport basestation, de laatste nieuwe maar daar kan ik niets dergelijks instellen toch niet op het eerste zich… :frowning:

Dit vroeg ik mij eigenlijk ook af hoe kan ik een of twee site's blokkeren mijn zoon zit op een site wat ik eigenlijk niet wil hoe kan ik dit het beste doen?