US Ipod

Ik wil mssn een US ipod kopen, omdat ie daar goedkoper is en omdat het schijnt dat het geluid harder kan... (?) Maar dan is mijn vraag, wat is er dan allemaal anders als dat je in NL een ipod koopt? Want de taal kun je veranderen... Dan is toch alleen de stekker anders?

Alvast bedankt voor de antwoorden :wink:

behalve de stekker en het geluidsvolume is er niks anders, je moet dus zelf nog fff een stekker regelen

oh ja toch: hij is VEEL goedkoper !

:slight_smile:

Cool... Wat kan ik dan beter doen, zo'n nieuwe stekker kopen of zo'n ding voor in je stopcontact zodat je US stekkers kunt gebruiken?

Je kan in de US waarschijnlijk bij de Apple winkel (of via de Apple winkel online) een "europese" stekker bestellen.

Zoiets als dit: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/91509/wo/Nv0Z277r8QVz2URPY611ydF86EK/1.3.0.5.10.3.12.13.0

ja dit is voor de douane wel een goed argument maar is wel erg duur. je kunt ook gewoon een eigen snoertje erin steken het amerikaanse koppelstukje kan er nml af. Ev kun je misschien ook in nederlandse apple-shop alleen het opzetstukje kopen. In nederlandse apple-winkels hebben ze nml gewoon de amerikaanse adapters voor alle mac's en ze halen dan gewoon het amerikaanse stukje ervan af, en zetten er een nederlandse op.

[quote:4d04b3f4a6]De wisselstroomstekkers van de Internationale reisstekker zijn zonder extra hulpstukken geschikt voor contactdozen in Noord-Amerika, Japan, China, het Verenigd Koninkrijk en Ierland, [b:4d04b3f4a6]het Europese continent[/b:4d04b3f4a6], Korea, Australië en Hongkong.[/quote:4d04b3f4a6]

Het Europese continent das dus NL, maar wat is IT dan bijv. (ik ga daar meestal naar op vakantie :))

Ik heb mijn iPod ook uit de States.

Geen problemen alles OK. De taal is gewoon om te zetten naar Nederlands.

De kwestie van de stekker heb ik nog helemaal niet gehad. Ik laat hem namelijk oop via de FireWire aansluiting. De powersupply is van hetzelfde ontwerp als van de iBooks. Je kunt dus gewoon het stekker gedeelte eraf halen en er een universele netsnoertje in prikken.

Groeten,

En als ik m'n ipod uit de US haal, zal ik hem dan door iemand meelaten brengen of via de Airpost (ofzo iets)?

En ik heb een PC, dus ik weet niet helemaal waar je het over hebt met het zelfde ontwerp als iBooks etc. :stuck_out_tongue:

Om je mp3-tjes net zo hard af te laten spelen op een Europese iPod als op die van één uit de US, heb je hier nog een handig progje. http://www.macupdate.com/info.php/id/13653

[quote:7730ff4193="Bartjuuh"]En als ik m'n ipod uit de US haal, zal ik hem dan door iemand meelaten brengen of via de Airpost (ofzo iets)?

En ik heb een PC, dus ik weet niet helemaal waar je het over hebt met het zelfde ontwerp als iBooks etc. :p[/quote:7730ff4193]

De powersupplies van iBooks, Powerbook en iPods zijn kleine vierkante witte kastjes met aan een kant een snoer voor de iBook of Powerbooks en aan de andere kant een stekker die je direct in het stopcontact kan steken. Om deze kastjes wereldwijd in te kunnen zetten heeft Apple bedacht om het stekker-gedeelte verwisselbaar te maken. Je kunt dus de Amerikaanse stekker van het blokje los trekken en er een Europese opzetten. Ook is het mogelijk om een universeel kabeltje te kopen en deze in de gaatjes te prikken die overblijven na verwijdering van deze stekker. Deze gaatjes zijn namelijk hetzelfde als bij de meeste HiFi en video apparatuur.

Als ik een US ipod koop via Amazon.com, ben ik dan veel aan verzendkosten kwijt? En heb ik dan kans dat er ook nog doane belasting op komt ofzo?

Je kan de shipping costs zien in de help files van Amazon en ja, je kan een acceptgiro van de Douane verwachten bij dit bedrag.

Hoeveel is dat ongeveer?

19%, dat is namelijk de BTW. Op computeronderdelen van dergelijke aard heft de douane bij mijn weten geen douanerechten.

Hoi allemaal,

Ik vind dit best een interessant draadje, want ik heb het idee dat bij de laatste firmware update van de Cube (alweer een tijd terug hoor), ook het max. aantal decibels omlaag is gegaan.

Op zich goed om tegen gehoorbeschading te beschermen, maar wanneer ik de line uitgang naar mijn stereo koppel, moet ik de stereo BEHOORLIJK luid zetten om er wat geluid uit te krijgen, en dan staat de Cube op maximaal.

Soms vergeet ik het volume terug te draaien wanneer ik de stereo op radio-stand zet zodat mijn oren toch wel even piepen, zo luid staat hij dan.

Maar ja, elk voordeel heeft zo wel zijn nadeel lijkt me.

Groet,
–Doede

Gebruiken ze in de UK ook 220v netspanning? Zo ja, dan kan je perfect een mac uit de UK (mits vervangen van stekker) hier in Be of Nl gebruiken toch?

Iemand een idee?
Thanks

Hoeveel scheelt dat nou eigenlijk? Niet zo veel toch?