USB 1 vs USB 2

Op de iMac en andere Macs vind je enkel USB 1-poorten en FireWire. Is dat geen belemmering voor de aanschaf van zo'n toestel gezien de meeste randapparatuur ondertussen USB 2 ondersteunt? Je kan uiteraard altijd gaan voor FireWire, maar die dingen zijn een stuk duurder.

Nee. USB 2.0 is volledig backwards compatible met USB 1.1. Bovendien zal Apple ook USB 2.0 ondersteunen, kijk maar de nieuwe PowerMacs.

Voordeel met bUSB 2.0 haal je overigens alleen bij apparaten met hoge transfersnelheid, als CD-writer of HD. Voor gewone apparaten zul je nauwelijks een verschil merken. Meen ik.

Nou voor USB memsticks en SD kaartjes is USB 2.0 wel handig. Dat gaat wel ff wat sneller dan op USB 1.1

Klopt. Geduld, komt in de nieuwe Macs.

Mooi. Enig idee wanneer? Ik ben nl over enige tijd aan een nieuwe toe.

De G5 komt in augustus. Die heeft standaard USB 2.0 aan boord.

En als je een Mac met PCI sloten hebt, dan kun je voor weinig geld (Eur. 25 ongeveer) een USB 2.0 kaart erbij prikken.

denk eerder dat de G5 pas in september geleverd gaat worden.

bij mensen die hem besteld hebben staat de verstuurdatum op 22 augustus..

[quote:53f7df5630="macpro"]De G5 komt in augustus. Die heeft standaard USB 2.0 aan boord.

En als je een Mac met PCI sloten hebt, dan kun je voor weinig geld (Eur. 25 ongeveer) een USB 2.0 kaart erbij prikken.[/quote:53f7df5630]

Bij welke winkel kun je die kaart voor dat bedrag kopen?
dat hoor ik graag want ik heb zo’n kaart totnutoe niet goedkoper gezien dan voor zo’n 35 Euro incl. BTW.

[quote:166ce97c90="Frans T"][quote:166ce97c90="macpro"]De G5 komt in augustus. Die heeft standaard USB 2.0 aan boord.

En als je een Mac met PCI sloten hebt, dan kun je voor weinig geld (Eur. 25 ongeveer) een USB 2.0 kaart erbij prikken.[/quote:166ce97c90]

Bij welke winkel kun je die kaart voor dat bedrag kopen?
dat hoor ik graag want ik heb zo’n kaart totnutoe niet goedkoper gezien dan voor zo’n 35 Euro incl. BTW.[/quote:166ce97c90]
Ahum. Nergens.
Ik zie net dat ik de mijne bij Chipmunk heb gekocht voor net niet 35 Euro. :oops: :oops: :oops:

Is ongeveer 25 Euro als je een beetje ruim “ongeveert”. :wink: Sorry!

Edimax USB2.0 PCI Card 2 ports € 17,-

Ook niet in de ongeveerrange, maar niet echt veel geld.

[quote:35c25bad37="macpro"]De G5 komt in augustus. Die heeft standaard USB 2.0 aan boord.[/quote:35c25bad37]

Komt er eerlangs ook een iMac met usb 2?

Je kan ook een Macally hub nemen. Heb je ook USB2.0 op je 'oude' mac. http://www.macally.com/spec/usb/input_device/hubs.html

[quote:c1353c0bb7="Geedee"]Komt er eerlangs ook een iMac met usb 2?[/quote:c1353c0bb7]

Vast wel. Daar kun je bij Apple nou eenmaal nooit een pijl op trekken. Ik denk persoonlijk dat het nog wel een paar maandjes kan duren.