USB 2.0 komt in Juni. /edit/ Voor windows... sorry

Op [url=http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/72102/wo/zj2sjfXUopI4369VUjF10q4qjZI/0.3.0.5.8.3.0.13.0]deze[/url] [color=darkred:01c9950f05][/color:01c9950f05] pagina kunnen we lezen dat Apple in Juni uitkomt met een USB 2.0 driver. Toch geestig dat dit zo ongeveer samenvalt met de WWDC. Aangezien je voor USB 2.0 ook een computer nodig hebt die dit ondersteund lijkt me de optelsom snel gemaakt. Sparen dus :)

Tja, ze konden niet achterblijven, he. Houdt dat ook in dat er iBooks, iMacs enzo met USB 2.0 zullen verschijnen of wacht Apple nog even tot de volgende revisies? ik wil namelijk een laptop kopen van Apple en 'miste' telkens USB 2.0...Of is die driver alleen bedoeld voor Windhoos-machines die op die manier aangesloten kunnen worden op de nieuwe iPod?:wink:

denk het wel. USB 2.0 omarmen is zelfmoord voor FireWire

Voor Windoos heb je geen USB 2.0 driver nodig als je moederboard USB 2.0 heeft. Zit al in het OS (XP of 2k) en/of BIOS. Deze update zal dus voor Apples zijn. VWB USB 2.0 en FireWire: beide varianten van Firewire zijn sneller dan USB en daarnaast heeft Firewire geen Processor-overhead. Ik vermoed dat Apple met de gecombineerde 400/800 plug naast een usb 2.0 gaat komen. Lijkt mij de beste manier in ieder geval.

Na het bekijken van de keynote gisteren, had ik het idee dat die driver alleen bedoeld is voor de windowsgebruikers. Jobs maakte de opmerking dat windows 'a lot more unpredictable' is, waardoor de driver voor windows langer op zich moet laten wachten. Is ook logisch, want waarom zou apple voor haar gebruikers naast firewire een USB 2 aansluiting bieden? Daar schieten we niks mee op. Windowsgebruikers echter wel.

Sorry, maar er zijn niet echt veel firewire scanners te vinden om maar een voorbeeld te noemen. Bijna elke externe cd-brander wordt tegenwoordig alleen met USB 2.0 geleverd. Ik vindt het behoorlijk frustrerend dat Apple op USB 1.1 blijft steken alleen maar om FW 400 te beschermen. Het is trouwens heel moeilijk om nu nog USB 1.1 only controllers te vinden. Dat is ook de reden dat er op de MDD G4's een USB 2.0 controller zit die niet voor 2.0 geactiveerd is.

Just my 2c

[quote:ed8c09e3c0="CubeOwner"]Sorry, maar er zijn niet echt veel firewire scanners te vinden om maar een voorbeeld te noemen. Bijna elke externe cd-brander wordt tegenwoordig alleen met USB 2.0 geleverd. Ik vindt het behoorlijk frustrerend dat Apple op USB 1.1 blijft steken alleen maar om FW 400 te beschermen. Het is trouwens heel moeilijk om nu nog USB 1.1 only controllers te vinden. Dat is ook de reden dat er op de MDD G4's een USB 2.0 controller zit die niet voor 2.0 geactiveerd is.

Just my 2c[/quote:ed8c09e3c0]

De echte professionele scanners zijn tegenwoorig Firewire.En Firewire is nog altijd iets sneller als USB 2.0.Dan hebben we het nog niet eens over Firewire 2, met 800 MBPS!!

Van de iPod pagina geplukt.

*Syncing with USB 2.0 (Windows-only) requires optional USB 2.0 + FireWire Cable and free software update (available in June).

Typisch gevalletje wishful thinking :cry:

[quote:3a5bf2946f="CubeOwner"]Voor Windoos heb je geen USB 2.0 driver nodig als je moederboard USB 2.0 heeft. Zit al in het OS (XP of 2k) en/of BIOS. Deze update zal dus voor Apples zijn.[/quote:3a5bf2946f]

die driver/software-update is toch voor de iPod en niet voor de Mac/PC? Zoals ik het begrepen heb doet de iPod het nu alleen op een Mac totdat de software aangepast is voor de USB-2.0 aansluiting. Of de nieuwe iPod wel al op een PC werkt met firewire is mijn nog niet helemaal duidelijk.

nieuwe macs kunnen usb 2.0 volgens onderstaande link, ik heb ergens een how-to gelezen maar ik kan de link niet meer vinden

http://apple.slashdot.org/apple/03/04/19/2030241.shtml?tid=181

Het lijkt er dus toch op dat Apple probeert USB 2.0 nog even tegen te houden door die driver alleen voor Windows beschikbaar te stellen. Nou ja, het is gewoon uitstel denk ik want het klopt dat steeds meer externe apparatuur alleen USB 2.0 heeft. Firewire wordt steeds meer alleen toegepast in voor ons onbetaalbare professionele apparatuur zoals die duurdere scanners. Apple zou zichzelf te kijk zetten als wij als trouwe Maccers sommige apparaten (denk dan aan bijvoorbeeld externe DVD-branders) niet kunnen gebruiken omdat de USB 1.1 poorten van onze Macjes er veel te traag voor zijn...Bovendien zullen er vindingrijke mede-Maccers zijn die de USB 2.0 chipsets op de nieuwere Macs aan de praat weten te krijgen met wat knutselwerk en dan kan Apple weinig anders doen dan de poorten maar meteen af te leveren als USB 2.0 naast een Firewire 400/800 aansluiting. Kunnen we kiezen uit drie snelle poorten en is iedereen tevreden... :wink:

Ik heb er toch wel goed aan gedaan de [b:3cc500ef8b]4 Port Compact USB 2.0 Power HUB[/b:3cc500ef8b] te mogen aansluiten op de iMac van 1 maart 2002?

Het gaat niet zonder moeite tot nu toe, sommige randapp. werkt niet op de HUB.