USB 2.0; maximale kabellengte??

Ik heb een kleuren laserprinter aangesloten op een USB2.0 poort (via pci insteekkaart). Ik heb diverse malen gezelen dat 5 meter de maximale lengte is van een USB-kabel, en dat die bij langere lengtes niet (goed) werkt. Nu willen we de kamer een beetje aanpassen en dan is 5m niet toereikend.

Geldt die maximale lengte ook voor USB2.0 of is een langere lengte ook mogelijk?

In principe moet het wel kunnen. Ik heb ooit eens 2 usb verlengkabels tussen mijn computer en printer gehad. Zeker zo'n 5 vijf meter. Misschien wel meer. Was geen probleem.

Een andere optie is wireless. Op de nieuwere Base Stations zit ook een usb aansluiting. Dan kun je de printer neerzetten waar je wilt en draadloos printen. Ook dat werkt prima.

Je kunt het proberen, maar officieel is 5 meter het maximum van USB. Je zou een speciale repeaterkabel moeten gebruiken.

Ik heb mijn printer ook aangesloten met USB en verlengd met 2x 3 meter kabel. Bij elkaar dus 7,20 meter (1,2 meter kabel van de printer zelf) en geen problemen....

De officiële lengte van een usb 2.0 kabel is 5 meter, maar met behulp van hubs is er een lengte van rond de 30 meter behalen.

[quote:f843f4faf0="BaGr"]De officiële lengte van een usb 2.0 kabel is 5 meter, maar met behulp van hubs is er een lengte van rond de 30 meter behalen.[/quote:f843f4faf0] Precies. Gewoon een hub ertussen zetten, maar dan wel een met een eigen voeding. Daardoor wordt het signaal versterkt en kun je de grotere afstand overbruggen.

Bedankt allemaal voor de tips! Het gaat lukken.

[quote:85d24fb18b="passenger"]Je kunt het proberen, maar officieel is 5 meter het maximum van USB. Je zou een speciale repeaterkabel moeten gebruiken.[/quote:85d24fb18b]

ik heb een USB verlengkabel van al vijf meter, zou meer niet kunnen, zou dat dus een tamelijk loos product zijn…
(mijn muis die erop aangesloten zat deed het trouwens prima)