USB 2.0 op toetsenbord

Ik denk het niet: Als ik de toetsenbordkabel in een USB 2.0 poort steek, heb ik dan ook gelijk USB 2.0 op de tweede USB-poort op het toetsenbord? (Voor m'n Shuffle)

Nee, is USB 1.1.

Het Apple toetsenbord heeft zelf een USB 1 aansluiting (1.1?)

nee, het is een usb1.1 hub.

Sowieso kan je die niet aansluiten op je keyboard, want je keyboard heeft maar net genoeg power om zichzelf draaiende te houden. Een extra device opladen kan niet.

Is een shuffle usb 2 dan? Volgens mij niet. Het toetsenbord komt wel voeding tekort, maar da's wat anders....

Zo! Dat is snel! Moeten jullie niet aan het werk? ;-)

Maar dat dacht ik dus al…heel jammer.
En dat terwijl de aansluiting zelf (fysiek) toch eigenlijk hetzelfde is…
Ach, als ik alles begreep, zat ik hier niet…

Shuffle opladen: To charge a iPod shuffle battery, connect the device to a high-power USB port.

[quote:c7303399a6="EL Mystica"]Sowieso kan je die niet aansluiten op je keyboard, want je keyboard heeft maar net genoeg power om zichzelf draaiende te houden. Een extra device opladen kan niet.[/quote:c7303399a6]

Bij mij wel… Heb een Macally iKey, als ik hierop mijn Nano aansluit dan kan deze tegelijkertijd worden opgeladen. Ook als mijn iBook niet aan de stroom hangt trouwens!

De Shuffle is usb2 ;) Die kun je volgens mij niet aan je toetsenbord opladen, vanwege een te lage stroomvoorziening.

Daarnaast is het toetsenbord een usb1 “hub”. Dat houdt in dat als
je het toetsenbord op usb2 poort aansluit, dat het toch nog gewoon
een usb1 hun is :slight_smile:

De aansluiting is inderdaad hetzelfde, maar de printplaat waar die
aansluiting op aangesloten zit niet… plus dat usb2 veel meer stroom
nodig heeft (dacht ik)

Volgens mij gaat het toch hoor, ik heb mijn iPod ook lang aangesloten op de usb 1 poort van de pc toen ik mijn iBook nog niet had... gaat alleen tergend langzaam.

Gat in de markt: Firewire-keyboard met 2 USB 2 poorten. Heb je ook genoeg power!

ik heb zo'n keyboard, mijn digicam werkt er op, maar usbstick niet :)

Ik zag bij dixons een speciaal shuffle-dock staan, lost dat niet alles op?