USB 2 of 3

hallo

hoe /waar kan ik zien of mijn imac 2011 Usb 2 of 3 heeft?Ik wil een extra externe HD gaan kopen en is het verschil in snelheid van overdracht echt zoveel sneller?Is er ook een andere kabel vereist?

Over deze Mac > Systeemoverzicht

Een nieuwe harddisk ga je natuurlijk altijd met minimaal USB 3 kopen.
Als je Mac USB 2 heeft, past dat ding zich wel aan. Maar dan ben je i.i.g. voorbereid op de toekomst.

dank je wel!! 3.0 staat er niet dus zal wel niet

USB3 is naar mijn weten pas eind 2012 op de iMac geïntroduceerd.

Je kunt het dan niet gebruiken, maar om je vraag toch te beantwoorden:
USB 2.0 ondersteund tot 480mbs en USB 3.0 5Gbs. USB 3.0 is dus net iets meer dan 10x sneller.

In theorie is USB 3.0 inderdaad ruim 10 maal sneller. Alleen is die soep minder heet dan ie opgediend wordt, want een gemiddelde HD haalt een dergelijke hoge snelheid helaas nooit… Pas met SSD’s of RAIDs haal je snelheden die daar een beetje in de buurt komen.

Dat neemt niet weg dat je nu natuurlijk niet meer moet investeren in een USB2-schijf (goh, bestaan die nog?)

Die bestaan nog wel, maar ze zijn inmiddels meestal duurder dan de USB3-variant.

Behalve wanneer er ergens oude voorraden tegen kortingen opgeruimd worden, maar het meeste zal al wel op zijn.

Koop gewoon een usb 3.0 schijf , die zal werken aan de usb 2.0 snelheid (ongeveer 30MB/s) , wil je sneller dan is FW800 (ongeveer 75 a 85MB/s) of thunderbolt (zo snel als de externe schijf) de enigste mogelijkheden.

Als laatste kan je ook een snelle NAS overwegen , met gigabit ethernet kunnen deze netwerkschijven een 100MB/s halen in optimale condities.

Geven USB3-poorten op de Macs die dat hebben ook meer voeding dan USB2?

Dat kan ik eigenlijk nergens duidelijk vinden.

Ja want anders zouden het geen USB3 poorten zijn. Het is onderdeel van de spec.