usb adsl modem

kan ik mijn alcatel usb adsl modem zo instellen dat wanneer ik macos x opstart, de modem ook gelijk wordt opgestart zonder naar de teletoegang te moeten?

als iemand het weet graag reageren.

:finderoud:

Misschien heb je hier iets aan! http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=3566&highlight=alcatel+usb+adsl

of deze!
http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=5082&highlight=usb+opstarten+modem

Hey Stoef, Ik heb een scriptje voor je als je wilt.. :D Ik hoor 't wel! :wink:

By the Way, ik heb m'n ADSL-USB modem nu draaien onder X.3 en daar start ie automatisch op! Verbeterd dus! :P

[quote:7b0a98e8ba="tony montana"]By the Way, ik heb m'n ADSL-USB modem nu draaien onder X.3 en daar start ie automatisch op! Verbeterd dus! :P[/quote:7b0a98e8ba]

Ik krijg mijn Alcatel modem dus niet aan de praat onder 10.3, is er iets wat ik over het hoofd zie?

Alle instellingen al geprobeerd maar mijn iMac herkent hem dus niet… hoe o hoe :roll:

Dood aan USB modems, als je wat geld over hebt koop je dan zon Draytek geval. Werkt echt tig keer beter dan die USB rommel... ( excuses voor mijn reactie maar er wordt zoveel over die USB meuk gepostt :) )

[quote:8993faaa55="Thijs"]Dood aan USB modems, als je wat geld over hebt koop je dan zon Draytek geval. Werkt echt tig keer beter dan die USB rommel... ( excuses voor mijn reactie maar er wordt zoveel over die USB meuk gepostt :) )[/quote:8993faaa55]

Ik zou het iets anders hebben gezegd, maar je hebt wel gelijk. Ethernet is beter en sneller. USB is alleen goedkoper, maar de irritatie is dermate hoog, dat je dus een hogere prijs betaalt. Drie jaar korter leven bijvoorbeeld…

USB vreet resources bij de vleet en compatibileit is ver te zoeken. Ethernet is ethernet, werkt altijd. Simpel :)

ipv een hele discussie op te starten "wat beter is dan"!!!, :wink:

zou ik liever een antwoord gekregen hebben op de vraag hoe je een alcatel usb modem aan de praat krijgt.

Onder Jaguar heb ik absoluut geen problemen met deze modem… en de snelheid is ook uitstekend. 8)

Alvast bedankt voor de hulp…

10.3 is gewoon nog niet af. Ik had dr Route66 Prof 2004 op draaien maar de complete cursor was fubar. Misschien wordt je modem gewoon nog niet goed ondersteund....

Fijn toch,

Bedankt Thijs voor je antwoord… het helpt wel niet… maar toch al beter dan de wat is beter wedstrijd…

Het is al zo’n gedoe met Mac en Windhoos :stuck_out_tongue: