usb dingetjes

Hallo,

Ik heb twee usb apparaten die het niet doen op mijn G4 (1gig/17").
Eentje is een heel klein cameraatje dat ik ondanks kreeg. Meestal meld zo’n ding zich wel als schijfje, maar deze doet niets.
Bestaat er zoiets als een [i:1a647b34bb]universele[/i:1a647b34bb] usb-driver of zo?

Ook heb ik een externe schijf van 250 gb die tot voor kort nog gewoon op mijn desktop verscheen, maar nu niet meer… Het systeemprofiel ziet hem wel maar mounten ho maar. Ik kan hem wel wissen, maar ja, dan kan ik al die films weer opnieuw downloaden… Kortom, wie heeft een tip? Norton en Diskwarrior heb ik al geprobeerd.

Alvast dank!
:apple:

Oei, je hebt Norton geprobeerd. Das heel jammer. Die brengt alleen maar meer ellende. DiskWarrior kan er ook niks mee? En een camera die niet eens als USB-mass storage device wordt gezien? Ai... Meestal is dat jammer maar helaas. Je zou kunnen kijken wat de fabrikant is en op hun site naar een driver kunnen zoeken, maar mijn ervaring met merkloos spul is dat het niet gaat werken.

Wat heb je precies van Norton geprobeerd? Norton (kijk maar eens met de zoekfunctie) is op de mac namelijk vragen om ellende. Ze zijn daarom ook zelf gestopt. Ik neem aan dat je een switcher bent, als je vragen of problemen hebt, probeer het eerst hier voordat je op de Norton knop drukt. Iederen wil je graag helpen!

Ai, te laat, maar ik denk dat vogel wel gelijk heeft, hoogstwaarschijnlijk wil Norton je USB apparaten niet toestaan.

Dat cameraatje is inderdaad een merkloos geval, dus zal wel jammer maar helaas zijn. Dr zit wel een windoos driver bij, dus ik zal een slachtoffer moeten zoeken die dit heeft... Het systeemprofiel ziet hem wel ovrigens.

Met Norton (de diskdokter, niet die anti-virusdingen) kon ik niets aanvangen, want die zag de schijf niet eens! Onder OS9 kon je dan wel nog eens de ‘ontbrekende schijven’ toevoegen, maar nu niet…
Ik heb hem inmiddels ook aan een OS9 Imac gehangen en eigenlijk hetzelfde verhaal… :frowning:

Wat is een switcher eigenlijk? Ik heb inmiddels al een tijdje OSX, maar eigenlijk nooit problemen mee gehad. OS 9 trouwens ook nauwelijks!

Nog meer suggesties anyone?

Ugh, dikke ellende, dat USB gedoe! Ik heb met mn stomme kop eens een kruidvat USB hub gekocht en daar mijn mem stick in gestopt. Hahaha, die stick kon ik wel weggooien. Die hub gaf totaal geen sjoege trouwens. Gelukkig kon ik de hub nog terugbrengen. :innocent: Dus kom mij niet aanzetten met merkloos spul. *ril* (Het enige redelijke USB apparaatje wat ik tegenkwam was een webcameraatje bij de Mediamarkt wat tot mijn verbazing mac compatible bleek te zijn en goed werkt ook nog) Ik hoop dat je schijf nog te redden is!

Hee Hombre, een switcher is iemand die van Windows naar Mac overgaat. Onder OS 8.6 t/m 9.2 heb ik ook met veel plezier Norton ook gebruikt, maar op osX geeft het conflicten. Je kan die systemen eigenlijk op niets met elkaar vergelijken, behalve op dat wat je deed, het gebruiksgemak. Zoek op gemak eens op dit (of andere) forum(s) naar Norton en trek je eigen conclusies. :cry:

[quote:f9d045d646="Hombre"]Ik heb twee usb apparaten die het niet doen op mijn G4 (1gig/17"). Eentje is een heel klein cameraatje dat ik ondanks kreeg. Meestal meld zo'n ding zich wel als schijfje, maar deze doet niets. Bestaat er zoiets als een [i:f9d045d646]universele[/i:f9d045d646] usb-driver of zo? [/quote:f9d045d646]

Ik heb ook eens zo’n ding gehad en heb toen bij Trust een driver gedownload van een camera die er gewoon veel op leek en dat werkte!

usb camera

maccam downloaden en installeren er is nog een universele driver maar die is commercieeel even googlen weet de naam niet meer. Eventueel even in de sources kijken en wat kleine aanpassingen als een vergelijkbare chipset al eens gebruikt is.

usb stick
probeer disk repair als dat niet help copieren op een pc en opnieuw formateren. Gebeurt mij meestal by veel wisselentussen pc en mac

Succes

Op OS 9 en eerder vond ik Norton ook wel erg goed werken, maar helaas bestaat er niet meer zoiets (toch?)

Maccam heb ik geprobeerd, maar nog zonder resultaat, ik zal er eens voor gaan zitten.

Het formatteren van mijn schijf is vooralsnog geen optie, want dan ben ik een hoop leuke dingetjes kwijt… :frowning:

Wel jammer dat op het ‘fenomenale’ OSX zo iets gebeurt trouwens, het ging zo goed! Nooit crashes of andere toestanden…
we zoeken voort…
8)

heb je beide apparaten tegelijkertijd aangesloten (evt doorgekoppeld via toetesenbord)? Zo ja, probeer er eens één tegelijk... met wat pech heb je teveel usb apparaten (je hebt uiteraard ook nog je toetsenbord en muis als usb apparaat) aan je G4 hangen en is dat de reden dat je ze niet ziet...

[quote:cdead65d12="Hombre"]Het systeemprofiel ziet hem wel ovrigens. [/quote:cdead65d12] Als het systeemprofiel 'm ziet, dan moet het kunnen werken. Wordt de camera niet in iPhoto gezien? Heb je Fotolader (Image Capture) ipv iPhoto geprobeerd? @Velvet, USB-dingetjes gaan over het algemeen juist heel goed samen met Mac, behalve als je de goedkoopste kruidvat meuk koopt. Ik heb hier een Sitecom hubje en een SanDisk stick, gekocht bij MM, en die werken perfect. Over Mac werd niets gemeld, maar de boel werd meteen herkend, zonder drivers.