Usb gebruikt te veel stroom.

Hallo,

Ik wil net een externe hdd in me macbook pleuren dmv usb maar nu staat er dat hij teveel stroom gebruikt.
als ik hem via een powered hub aansluit komt die melding niet maar dan zie ik de hdd ook niet.

hoe kan ik dit oplossen?

mvg
Timo

Dat komt omdat je schijf te veel stroom vraagt als je hem erin "pleurt" .
Daar kan je weinig aan doen , heeft je schijf geen extra usb voedingskabel ?

Nee, het is een WD My Passport

Een USB Y-splitter gebruiken kan helpen. Dan 'hangt' die WD dus wel aan twee USB-poorten.

En even je schoolgeld terug "pleuren" in de zakken van je ouders; me is namelijk geen bezittelijk voornaamwoord.

Enschede he, hier zeggen we alles anders.

Heeft zo'n WD my pasport niet een eigen korte USB kabel? Met maar 1 usb connector?
Als de melding komt dat die teveel stroom trekt dan is er meer aan de hand. Sluiting in de kabel misschien?

Ja dat klopt, maar ik heb ook al een andere usb kabel gebruikt maar dan krijg ik hetzelfde.

ENSCHEDE!!!
al bij het glazen huis geweest ?:razz:

Ontopic:

Zoals IGBA al zegt daarvoor heb je een splitter nodig.

Heb net zn splitter gekocht, maar dit werkt ook niet.

Als je zo'n schijf koopt mag je normaal geen zo'n melding krijgen. Het is überhaupt bedoeld om back-ups te maken van mobiele apparaten. Ik zou ermee teruggaan naar de winkel. Allicht zit er een fabricagefout in het apparaat...

Sorry dat ik nu nog zo laat hierop reageer, maar weet iemand misschien een andere oplossing?

[quote=prodotti url=http://www.onemorething.nl/community/topic/usb-gebruikt-te-veel-stroom/#post-2505369 time=1356131334]Enschede he, hier zeggen we alles anders.

[/quote]
Dan woon je toch ook niet in Enschede maar in Pluskut?