USB geheugen sticks! Ervaringen?

je ziet de USB geheugen sticks steeds meer. De prijs mag echter nog wel iets zakken. Hoe werken deze dingen? Een collega heeft een Medion bij de Aldi gekocht maar deze mount niet op de mac. Ik dacht dat deze sticks zonder driver op de mac gemount werden?

P.S. Ik zag niet zo snel een artikel over deze sticks maar ik kan me voorstellen dat ik met deze vraag toch niet orgineel ben.

Ik heb een Memorystick van het merk Transcend (JetFlash). Deze mount automatisch maar met datacommunicatie is hij behoorlijk traag.

Maak gebruik van Apacer en werkt perfect. Ook tussen Windows en Mac. Van een collega een vage merk getest en ook zonder problemen.

En het zijn en blijven handige dingen.

Heb er een in media markt gekoch. Merk Sweex. Werk perfect! Mount op mac en windows xp zonder drivers.

Bijzonder handig ja :mrgreen:

[quote:f4eb4ca1be="Cyberwolf"]Maak gebruik van Apacer en werkt perfect. Ook tussen Windows en Mac. Van een collega een vage merk getest en ook zonder problemen.

En het zijn en blijven handige dingen.[/quote:f4eb4ca1be]

Ik deel die mening. Ze zijn niet altijd even snel maar wel verdomd handig en de keus neemt snel toe.

Blijft toch duur als je wat meer capaciteit nodig hebt! en daarom heb ik er nog geen... Prijs moet zakken vind ik

Ze moeten gratiz bij in ja cerialzzzz, damnit!! :x :x :x

Ik heb een Fujitsu Siemens "MemoryBird" van 64MB, werkt perfect onder OS X (zonder drivers) en Windows versies vanaf 2000 (daaronder eerst drivertjes nodig). Heel handig ding, gewoon aan de sleutelhanger en een heus "drive ledje" erop om "schijf activiteit" aan te geven. Kan echt niet meer zonder, heel makkelijk om even snel data uit te wisselen met maten die op een Wintendo spelen. :P

Klopt het dat zo'n stick niet in het toetsenbord kan omdat de stroom toevoer daar te gering is? Wie heeft ervaring met medion stick?

ik weet niet of het bij allemaal zo is maar sommige mogen gerust in het toetsenbord.

[quote:f2b9229409="olbo"]Klopt het dat zo'n stick niet in het toetsenbord kan omdat de stroom toevoer daar te gering is? Wie heeft ervaring met medion stick?[/quote:f2b9229409]

De MemoryBird die ik heb gaat gewoon in het toetsenbord, ondanks het lampje dat er ook nog eens op zit. Andere modellen hebben misschien meer stroom nodig. Ik weet ook niet of de hoeveelheid stroom die het kreng nodig heeft afhankelijk is van de hoeveelheid geheugen. Ik heb slechts 64MB, maar ze zijn er geloof ik zelfs al van 512MB tegenwoordig.

[quote:8274eb0238="olbo"]Klopt het dat zo'n stick niet in het toetsenbord kan omdat de stroom toevoer daar te gering is? Wie heeft ervaring met medion stick?[/quote:8274eb0238] Ik weet niet wat medion sticks zijn, ik heb zelf MultiMedia sticks, zitten in mijn telefoon [Nokia 9210i], en die kunnen inderdaad niet in het toetsenbord.

Nu heb ik zelf een UFO [of iRise] gekocht voor mijn iMac, dus kan ik hem toch aan de voorkant aansluiten.