USB hub op Time Capsule

Ik heb een TC met een externe harde schijf aangesloten op de USB poort. Ik las hier dat je via een USB hub met voeding meerdere apparaten kunt aansluiten op een TC en nu wil ik een tweede externe schijf aansluiten. Gisteren gebruikte ik een hub met aparte voeding van het merk Trust. Alle lichtjes brandden op de hub maar mijn iMac zag geen enkele schijf. Nu moet ik zeggen dat deze hub (van iemand gekregen om eens te proberen) zeer licht is, vermoedelijk een goedkoop ding, en dat ik er weinig vertrouwen in heb.
Nu is mijn vraag: wat koop ik best? of waarop moet ik letten bij aankoop van een USB hub of welke hub gebruik jij hiervoor?
Met dank voor uw reacties.

Ik heb zelf ook een TC met een USB HUB van trust en moet zeggen dat ik toen ik alles voor de eerste keer aansloot dat hij de externe harde schijven ook niet zag. Alleen kwam dat toen omdat de externe harde schijven verkeerd geformatteerd waren. Ik weet niet of dit bij jou toevallig ook het geval is. Dat is misschien handig om eerst te controleren. Is tenslotte goedkoper dan een nieuwe USB HUB. Ook al zijn deze niet heel duur.

Tja, te vlug gepanikeerd - heb alles opnieuw geprobeerd en nu alles OK, met dank aan jordyvd - de schijven waren/zijn goed geformatteerd (journaled uitgebreid)

Goed te horen dat alles goed werkt nu :slight_smile: