USB Modem E-Tech

Hallo Forum,

Ik heb een raar probleem. Ik heb gisteren mijn nieuw thuis-doe het zelf pakketje van Zonnet Family ontvangen, met een USB Modem van E-Tech, echter bij het installeren van deze modem kan ik deze modem niet aanklikken in het keuze scherm van het Netwerk panel van OS X. Er zijn slechts mijn ingebouwde ethernet kaart en mijn interne modem aanklikbaar.
Mijn modem doet het echter na installeren prima in OS 9.1.
Mijn OS X versie is 10.1.5… Wat doe ik fout?
Is de driver van E-Tech misschien niet helemaal goed? Bij het installeren constateerde ik namelijk geen problemen.

gr. Paul

Misschien help de onderstaande topic: http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=1347&highlight=etech

Dank je voor de snelle reactie, maar ik denk dat mijn probleem iets anders ligt. Om bij een pagina instelling van de provider te komen moet ik eerst internetverbinding hebben. Wanneer ik mijn browser open krijg ik namelijk de melding dat hij niets kan vinden. Volgens mij handleiding moet ik in het schermpje waar je normaal de modem kiest (interne modem of ethenet bijv.) een nieuwe modem zien genaamd 'Eth_ADSL' . Die krijg ik na installatie van de driver maar niet te zien..

gr. Paul

Adriaan,

dat handleidinkje van Zonnet Family hangt toch nog ergens rond? Kan misschien helpen, al is het voor 10.2.

Is het volgende misschien in mijn geval van toepassing.

Voordat ik mijn systeem van 10.1.1 naar 10.1.5 heb upgegrade, heb ik de driver van OS 9 geinstalleerd waarmee ik het net op ben geweest om de upgrade van 10.1.5 van de apple website af te halen.
Bij het installeren van de 10.1.5 versie, heb ik de driver van OS 9 er niet afgehaald. Is het nu mogelijk dat OS X (10.1.5) nu alleen de (werkende!) driver van OS 9 herkent, en mijn herhaalde pogingen om de OS X driver te installeren negeert.
De driver van OS X is namelijk zelf ook weer alleen maar een upgrade van OS 9…

Kan dit kloppen?

gr. Paul

Driver verwijderen, de laatste versie OSX-driver downloaden, en Adriaan mailen voor de Zonnet Family handleiding? Heb hem zelf niet bij de hand, want ik ben aan het werk (op een wintendo...).

Helaas, helaas,, het werkt niet.. maar ook weer gedeeltelijk goed nieuws.. ik schijn niet de enigste te zijn... zie het ondere topic in dit forum.... en die persoon schijnt ook weer een andere te kennen die hetzelfde probleem heeft.. nogmaals een hartgrondig verzoek aan iedereen die dit leest, om een suggestie te doen voor een oplossing die mij letterlijk grijze haren bezorgd.

gr. Paul

Ik ben toch niet te laat!

Ik ga een poging doen, want ik werk met het zelfde systeem als jij (10.1.5) en ik heb ook zonnet breedband family plus met een E-Tech modem (sinds 30 juli).

Uninstall alles!!
Haal de splitter er tussen uit, zodat je direct kontakt hebt met je telefoonlijn.
Installeer eerst MacOSX-versie en zorg dat je modem direct op je PC zit! Na herstart Netwerk uit systeemprofiel kiezen.
Start brouwser op en tik het adres in zoals in de handleiding.

Na herstart doe je dit in Classic.

Verifieer desnoods de ip-cijfertjes in Netwerk uit systeemprofiel met de helpdesk. Die klopte bij mij n.l. NIET.

Dit zou moeten lukken nu.
Of heb je al een ander provider? :expressionless:

Ik heb geen andere provider. Ik heb net zo lang gezeurd bij E-tech dat er iemand langskwam, en die kwam tot de verbijserende conclusie, dat het probleem bij het modem zelf lag. Want een andere identieke modem deed het meteen. Met andere woorden, bagger dus bij E-tech. Wel aardige technici, maar de administratie en het beleid en de producten bij hen is een ramp.

gr. Paul

Zoiets riep de helpdesk van zonnet ook toen ik geen verbinding kreeg, maar de 2 ledjes brandde gewoon en mijn mac herkende de modem.

Mocht hij problemen gaan geven dan is een ethernetmodem een optie bij mij. Ook ivm een toekomstige upgrade naar 10.3 of de driver dan nog wel deugd of herkend wordt. :?