USB modem i.c.m. Zonnet

Na 10 jaar windows ben ik uiteindelijk overgestapt naar een iMac. Gisteren alles in huis gekregen en natuurlijk gelijk alles geinstalleerd. Alles werkt tot mijn volle tevredenheid echt alleen maar USB ADSL moden van E-tech houdt de verbinding niet vast na het uitzetten van mijn Apple. Bij een herstart dien ik eerst het modem uit de USB poort te halen en daarna opnieuw aan te sluiten waarna alles weer werkt. Het gaat hier om Zonnet Family en e-tech ADSL USB modem. Ik heb gelezen dat er problemen zijn met deze combinatie maar vroeg me af of er nieuwe ideeen/ontwikkelingen gaande zijn!? Iemand een oplossing? Of misschien toch overstappen op een ethernet modem? Daar weet ik echter niks van af....is elke model geschikt voor Zonnet ADSL!? Waar moet ik op letten?

:apple:

Een ethernetmodem werkt idd gewoon door als je je Macje uitzet.

Volgens mij maakt het niet uit welke je neemt, ik heb zelf een goedkope Sweex ADSL modem/router icm XS4ALL.
Je stelt eenmaal je router in, wachtwoorden, inbelnummers, evt. routing table en gaan met de banaan.
Voordeel is dat de andere gebruikers op het netwerk gewoon toegang op het internet en tot elkaar blijven houden.

Zowel E-Tech als Sweex staan niet bijzonder hoog aangeschreven maar toch heb ik in Sweex iets meer vertrouwen. Voor de stroomuitval van 2 weken geleden stond 'ie zo’n 3 maand onafgebroken in verbinding met het net.

Nog even een kleine voetnoot, er was een [i:194efa4f1d]diskette[/i:194efa4f1d] meegeleverd waarop een handleiding aanwezig was met het ip-nr en de wachtwoorden van de router :x
Nuff said :wink:

8) Probeer maar een ethernet modem te kijgen, dat is veel beter !

ik ben stom bezig, sorry sorry

oeps

Ethernetmodem is idd veel beter. Voor een USB modem heb je drivers nodig en dat geeft veel problemen. Ethernetmodem is iets duurder maar werkt gewoon.

Nog beter is een modem/routercombi, die de verbinding voor je maakt (ipv dat je computer via de modem de verbinding opbouwt) De meeste modems zijn geschikt, maar pas op, sommige modems zijn bijv. niet geschikt voor ISDN, of ondersteunen het gebruikte protocol (Bijv PPTp) niet. Vraag dus bij je modemleverancier of het modem compatibel is met jouw ADSL leverancier.

een goed adres is www.routershop.nl , die kunnen je ook vertellen welk modem geschikt voor je is.

ennuh,
goed dat je een iMac gekocht hebt. Ik zou zeggen, welkom bij de club !!