USB modem

Ik heb een klein probleempje. Wanneer ik mijn USB kabeltje van mijn Modem (Speedtouch) verwijder terwijl loopt mijn computer altijd vast! Ook wanneer mijn internetverbinding verbroken is. Is dit normaal? Wat kan ik er aan doen?

(ik werk met 10.2.5 maar het probleem heeft zich altijd al voorgedaan)

Greetz

Eeh ja, ik geloof dat dat normaal is, had ik ook last van. Blijkt ook in de handleiding te staan (van de driver). "Zet altijd de computer uit voordat u de modem loskoppelt/aansluit".

Mij goed bekend! [size=22:5be5a65bbe]Nooit[/size:5be5a65bbe] USB-stekker modem uithalen of je krijgt de volgende keer een langdurige herstelherstart van 7 minuten! Dan word je wel voorzichtiger!

Ik heb gemerkt met de (ellendige) SpeedTouch:

[b:5be5a65bbe]Als je in de pauze wilt, verbreek dan eerst netjes de ADSL-verbinding, wacht tot alles rustig is en zet de mac dan in de pauzestand.
Na verloop van tijd wil de SpeedTouch-modem de ADSL-verbinding wel oppakken zonder herstart.[/b:5be5a65bbe]

Het blijft behelpen he, met die speedtouch?

Ook op 10.205 werkt ie bij mij nog niet naar behoren… Na opstarten krijg ik nog steeds de melding dat het communicatie apparaat niet bestaat. Even wachten, internet verbinding openen, op verbind klikken en ja hoor… daar gaat ie.

Automatisch na de opstart messenger opstarten en een verbinding maken is er dus nog steeds niet bij…

Tx

Nu weet ik ten minste dat ik er niks kan aan doen :wink:

Greetz