USB naar serieel van Prolific : niet aan de praat te krijgen

Ik heb deze USB naar serieel adapter : http://www.prolific.com.tw/eng/Products.asp?ID=59

Nu heb ik al vanalles geprobeerd, maar het wil niet lukken. Eerst heb ik de meegeleverde driver getest. Dat werkte niet.
Daarna heb ik de update van bovenstaande site afgehaald.
Helaas werkt deze ook niet. Nochtans staat er bij deze driver dat hij geschikt is voor Leopard.

Nu weet ik eigenlijk niet of hij werkt. Na de installatie (en herstart) check ik in Systeemprofiel de USB aansluitingen. Ik zie er geen prolific of iets anders. Ook even met Zterm getest, maar ik zie geen bijkomende seriële poort.
Hoe kan ik nu eigenlijk simpel testen of die werkt?
Alle tips zijn welkom.

Het moet in ieder geval werken. Ik heb een tijdje een USB naar serieel adapter met een Prolific chipset gebruikt en hun drivers werken in principe goed. Als je op hun site bent geweest, dan neem ik aan dat je de drivers [url=http://www.prolific.com.tw/eng/downloads.asp?ID=31]hier[/url] hebt gevonden.

In Systeemprofiel moet je dit zien voor dat apparaat:

[img:d592e0630d]http://pasaro.dyndns.org/macosxpuntnl/plaatjes/prolific-usb-serial.png[/img:d592e0630d]

Zie je dat niet, dan zou het misschien kunnen zijn dat 'ie defect is?

inderdaad , die site had ik al gevonden. Ik heb deze driver gedownload : md_pl2303H_HX_X_dmg_v1.2.1r2.zip

Dat is toch de goede, denk ik.

Maar ik zie in die niet in het profiel.
Ik zie alleen :
-Bluetooth USB host controller

• Apple internal Keyboard/trackpad
  • IR-ontvanger
  • ingebouwde iSight.

Dat is alles.
Hij zou kapot kunnen zijn, maar hij komt nieuw uit de doos.

Om uit te sluiten dat ie stuk is, zou je 'm aan een......Windows computer kunnen hangen :sealed:

Heb je die serial adapter in de Mac geprikt of in het keyboard?

[quote:29ad8a8932="Tomaat"]Om uit te sluiten dat ie stuk is, zou je 'm aan een......Windows computer kunnen hangen :sealed:[/quote:29ad8a8932] grrrrr...... :cry:

> edit : ik heb even de Windhoos laptop van mijn werk erbij gehaald. Daar wordt hij wel herkend als unknown device. Na het installeren van de meegeleverde software nog steeds hetzelfde : unknown device. Wil dat nu zeggen dat hij toch werkt (omdat hij wordt herkend) of niet?

De USB poorten van m’n Mac zijn in orde, even getest met een USB stick en de eyeTV hybrid. Werkt prima.

[quote:29ad8a8932=“bitsflew”]Heb je die serial adapter in de Mac geprikt of in het keyboard?[/quote:29ad8a8932]
In de mac, rechtstreeks, zowel links als rechts van m’n Macbook pro getest

[quote:c7a4d26403="Sylvester"][quote:c7a4d26403="Tomaat"]Om uit te sluiten dat ie stuk is, zou je 'm aan een......Windows computer kunnen hangen :sealed:[/quote:c7a4d26403] grrrrr...... :cry:

> edit : ik heb even de Windhoos laptop van mijn werk erbij gehaald. Daar wordt hij wel herkend als unknown device. Na het installeren van de meegeleverde software nog steeds hetzelfde : unknown device. Wil dat nu zeggen dat hij toch werkt (omdat hij wordt herkend) of niet?t[/quote:c7a4d26403]

Let wel op dat OSX Systeemprofiel niet automatisch wijzigingen laat zien, maw na het in/uitpluggen een nieuw rapport maken!.

Probeer het eens met USBProber (staat in /Developer/Applications/Utilities/) die laat wat meer informatie zien.

Ik denk dat de vendor- en productid niet (Productcode/Fabrikantcode) niet matchen met de driver,

Veel fabrikanten maken wel gebruikt van de Prolific 2303 maar dan met een gewijzigde vendor- en productid, met als gevolg dat de generieke Prolific driver niet werkt.

BTW De prolific driver verwacht 0x2303/0x067b.

ik ga dat eens allemaal proberen. Wel raar, want ook de meegeleverde software werkt niet. Dat zou toch op zijn minst moeten werken, vind ik.