USB poorten aan-uit-aan-uit-verbinding MBP 2015

Goedenavond,

Als ik een iPhone via met mijn MacBook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2015) aansluit via usb kabel, dan is de verbinding ‘knipperend’. Ofwel hij heeft steeds 1 sec. verbinding, 1 sec geen verbinding en ga zo maar door. Oplaad icoontje op de iPhone gaat steeds aan-uit-aan-uit enz. En ook in Photo’s zie je steeds de iPhone en wel, niet, wel, niet enz…

Ik dacht eerst dat het aan de kabel(breuk) lag, maar heb meerdere kabel getest en ook met de iPhone van mijn vrouw.

Kan er iets mis zijn met de USB poorten…?

Ik heb ook een Macbook Pro Retina 15 inch uit mid 2015, en ook ik heb hier last van! Geen beginnen aan om muziek over te zetten of bijv. back-ups te maken… ben benieuwd wat het probleem is… Met andere usb apparaten heb ik hier geen last van.

Dit probleem heb ik ook eens gehad toen ik mijn iPhone wilden opladen aan mijn MacBook. Het bleek toen dat er best wat stof was opgehoopt in de Lightning-aansluiting van mijn iPhone, waardoor de connectie niet goed gemaakt kon worden. Ik heb toen met een paperclip alle stof verwijderd, daarna werkte de verbinding weer als vanouds.

Heb dit ook gehad met oudere iPad op mijn iMac 2015, toen bleek dat USB poort teveel vermogen leverde waar de iPad (of iMac) niet goed mee om kon kon gaan.

Heb toen wat geëxperimenteerd en ontdekte als ik een 2e iPad of iPhone aansloot was het over

<p class="cite">aj op 24 april 2020 om 23:36</p> Dit probleem heb ik ook eens gehad toen ik mijn iPhone wilden opladen aan mijn MacBook. Het bleek toen dat er best wat stof was opgehoopt in de Lightning-aansluiting van mijn iPhone, waardoor de connectie niet goed gemaakt kon worden. Ik heb toen met een paperclip alle stof verwijderd, daarna werkte de verbinding weer als vanouds.
Dat heb ik in verleden ook wel eens gehad. Had ik daarom i.d.d. ook al gecheckt! Daarnaast laden beide iPhones wel gewoon op via stopcontact.

Ik heb mijn iPhone laatst nog ‘schoon laten maken’ bij Amac, toen hij het ook had over stof in de iPhone connector. Zat vrijwel niks in en helaas nog steeds hetzelfde probleem. Zeer lastig aangezien m’n iMac binnenkort weg gaat, en ik mijn back-ups en muziek toch via m’n Macbook wil gaan doen. (Jaa ook iCloud, maar muziek is toch wel fijn… )