Wanneer ik uit het Apple-menu " restart" kies (of na een update geïnstalleerd te hebben), doen mijn USB poorten in mijn monitor het niet meer.
Alleen een Hard-reset lost dit probleem op! Heeft iemand hier ervaring mee en/of een oplossing voor dit probleem? Ik heb alle USB poorten bezet, dus ik heb ze wel nodig!
(Ik heb dit bericht een tijdje geleden op het OS-forum gepost, maar gezien de hoeveelheid reacties (0) probeer ik het nu maar eens hier)
Komt nog bij: Als ik een USB-sleutel in de monitor steek zie ik wel een lampje branden(in de sleutel), dus ze hebben nog wel hun stroomvoorziening… Het probleem moet dus haast wel software-matig zijn.
Ik heb hetzelfde met dual 1.8 en Apple 20 inch scherm. Soms werkt USB niet, soms firewire niet, soms allebei niet, soms allebei wel na een herstart.
Als de storing optreedt, kan ik de kabels uit de aansluitingen halen, en er weer in stoppen. De harde schijf reutelt dan even en de apparaten doen het weer. Dit betekent dus dat de mac bij het opstarten niet op tijd is met het vinden van de USB apparaten. Pas als je ze er opnieuw indoet laadt hij de drivers weer. Je zal zien dat een apparaat waar geen driver voor nodig is, zoals een camera of muis, het gewoon doet.
Ik heb dit op discussie site van apple aangemeld maar weinig resultaat. Ik ga ook niet Apple bellen want het ligt overduidelijk aan Mac OSX en niet aan de hardware.
idd.. het ligt aan MacOSX.. die bewering over de muis is trouwens onjuist. Bij mij is de muis niet werkzaam in de monitor-USB na een restart :( echt erg vervelend