USB Preamp

Beste mede-forum-gebruikers, Ik wil met mijn iMac 15" (de bol zonder superdrive) LP's naar CD overbrengen. Nu weet ik dat er voor de PC een "USB preamp" verkrijgbaar is. Is er ook iets dergelijks voor de iMac ?? Dank voor jullie reactie(s), :) TJ

Wat je ook kan doen is je huidige versterker pakken (waar waarschijnlijk een phono trap op zit) en koppelen aan de line in van je iMac.

Dank voor jouw antwoord, ik wist niet dat er een "in" op de iMac aanwezig was.... Heb de speakers & headphone out gezien, maar dat is alles. TJ

op de eerste generatie imac g4 zit geen line in die kwam pas met het 1.25 ghz terug wat jij nodig hebt is een Griffin imic usb audio adapter verkrijgbaar bij apple

MrLeavan, Dank voor dit duidelijke antwoord, heb de oplossing! groet TJ

hm, ik wist niet dat die er niet op zat bij de 1st gen, ik heb namelijk wel een 1.25 ghz :P

Succes iig.

! Er zit wel veel kwaliteitsverschil tussen de verschillende adapters! Je hebt audio->USB voor een tientje, maar ook voor honderden euro's, en dat is niet voor niets. Ik weet niet hoe de griffin is, maar wil je een beetje professionele kopie van je LP's maken dan moet je toch wel uitkijken naar een goede omzetter. M-Audio is al behoorlijk goed, maar er is natuurlijk altijd beter... Groeten Bart

[quote:4e64da7533="Tjakko de Jonge"]Beste mede-forum-gebruikers, Ik wil met mijn iMac 15" (de bol zonder superdrive) LP's naar CD overbrengen. Nu weet ik dat er voor de PC een "USB preamp" verkrijgbaar is. Is er ook iets dergelijks voor de iMac ?? :) TJ[/quote:4e64da7533]

Mijn oplossing werkt met een vaste preamp (phono trap) en een Griffin iMic. Je kunt de iMic ook op de line uitgang van je versterker aansluiten, maar mijn platenspeler staat niet meer in mijn ‘HiFi’ opstelling, maar apart op mijn ‘hobbykamer’ – daarom had ik de phono trap nodig. Final VInyl, programma bij iMic geleverd, claimt dat het de preamp overbodig maakt (platenspeler uitgang direct op de iMic aansluiten) maar dat levert erg veel ruis en andere viezigheid op. Een vaste phono trap kost ca. 35 euro.

henk

Phono trap + Griffin iMic ? Klinkt goed, ga daar maar es achteraan! Hartelijk dank voor deze tip en de andere informatie! :) TJ