USB Print Server

Ik ben van plan om mij een USB Print server aan te schaffen. Ik ken er echter niet al te veel van en ik heb daarom nog twee vragen 1. Ik heb nu een HP3820 (very low end) printer staan (met dus enkel usb aansluiting). Is zo'n printserver dan genoeg om hem aan mijn router te hangen of heb ik nog meer nodig? 2. Wat zijn zo de beste prijs/kwaliteit verhouding print servers? Ik had hem het liefst draadloos gewild (omdat ik de indruk heb dat dat praktisch niets meer kost) maar met draad mag ook. Uiteraard moet hij mac compatibel zijn.

Op dit moment vind ik de D-Link DP-G310 (http://www.dlink.com/products/?sec=0&pid=313) wel interessant. Heeft er iemand daar ervaring mee? Zijn er nog betere/goedkopere?

Ik gebruik thuis mijn Airport Extreme Basestation als USB-printserver. Sla je gelijk twee vliegen in een klap (draadloos + je printer delen). Werkt perfect met mijn Epson Stylus Photo printer.

Vaak werken standaard printservers niet goed op de Mac, je kan dan wel printen maar vaak niet de goede driver selecteren (bijvoorbeeld bij HP Photosmart's) en dus niet alle opties gebruiken. Als je een HP hebt dan kan je ook een HP JetDirect USB printserver kopen, is wel een dure grap, rond de €100,- nieuw. Of je kan een Airport Express kopen, dat werkt met de meeste printers ook goed.

Een Airport Extreme basisstation kost al makkelijk 200 euro. Die printserver kost maar 89$ dus is iets goedkoper. Bovendien zou ik - als ik de airport exreme basisstation koop- ook een nieuwe adsl modem moeten kopen aangezien die in mijn huidige router zit

[quote:9090cab8eb="nvgalen"]Vaak werken standaard printservers niet goed op de Mac, je kan dan wel printen maar vaak niet de goede driver selecteren (bijvoorbeeld bij HP Photosmart's) en dus niet alle opties gebruiken.[/quote:9090cab8eb]

Bij de specs van die D-link staat er dat hij Apple Talk ondersteunt. Zou dat voldoende zijn om te veronderstellen dat het naar behoren werkt op Mac?

AppleTalk is iets anders dan "werkt met een Mac". AppleTalk is een -al wat ouder- protocol, en heeft hier niet zo veel mee te maken. Daarnaast werd er een Apirport Express genoemd, niet de Extreme. En dat scheelt een hoop geld...

[quote:49b69ebd0a="tricksel"]AppleTalk is iets anders dan "werkt met een Mac". AppleTalk is een -al wat ouder- protocol, en heeft hier niet zo veel mee te maken. Daarnaast werd er een Apirport Express genoemd, niet de Extreme. En dat scheelt een hoop geld...[/quote:49b69ebd0a]

Akkoord maar als ik even reken:
Airport Express: 129 euro
Nieuwe modem: 80 euro
Netwerkkaart in mijn windows bak: 30€
Dan begint dat toch te tellen

Ik heb nu net een site gevonden waar ik een HP Deskjet 5850 Printer (met Wireless netwerkkaart) kan kopen voor 99 euro. Ik denk dat ik dat maar neem. Bovendien wordt hij gepromoot als Apple Compatible.
Tenzij iemand mij dit voor de 100% afraadt?