USB printer aan mac delen met PC

Mijn vader is eindelijk ook geswitcht van Windows naar Mac! Echter, de Windhoos PC kan nog niet helemaal uit het raam worden gegooid, aangezien hij vanwege zijn werk nog wat programmaatjes op Windows moet draaien (Virtual PC denkt hij nog even over). Hij wil dus ook nog vanuit de PC kunnen printen, met de USB printer die nu aangesloten is op zijn PowerBook. Nu ben ik een poging aan het ondernemen die printer te delen, maar ik stuit op het volgende probleem:

Na het aanzetten van Printer sharing en Windows sharing op de Mac, doe ik een poging om op de PC (98 SE) de ‘genetwerkte’ printer te installeren. Maar…eenmaal in het Printer configuratiescherm gekomen, vraagt de Windhoos bij het selecteren van de betreffende printer om een zogenaamd ‘netwerkwachtwoord’!? Heeft iemand enig idee waar dit vandaan komt!? En wat ik daar dus moet invullen om verder te kunnen?

En als je nu eens niets invult en gewoon op OK drukt ?

Nee, dan zegt ie dat het wachtwoord ongeldig is.

Het wachtwoord van je Mac misschien??? Dat moet ik ook intypen als ik met mijn Mac naar de PC's van de kids wil.

Janny

Nee, helaas gaat die vlieger ook niet op!

[quote:85555be95c="nma"]Mijn vader is eindelijk ook geswitcht van Windows naar Mac! Echter, de Windhoos PC kan nog niet helemaal uit het raam worden gegooid, aangezien hij vanwege zijn werk nog wat programmaatjes op Windows moet draaien (Virtual PC denkt hij nog even over). Hij wil dus ook nog vanuit de PC kunnen printen, met de USB printer die nu aangesloten is op zijn PowerBook. Nu ben ik een poging aan het ondernemen die printer te delen, maar ik stuit op het volgende probleem:

Na het aanzetten van Printer sharing en Windows sharing op de Mac, doe ik een poging om op de PC (98 SE) de ‘genetwerkte’ printer te installeren. Maar…eenmaal in het Printer configuratiescherm gekomen, vraagt de Windhoos bij het selecteren van de betreffende printer om een zogenaamd ‘netwerkwachtwoord’!? Heeft iemand enig idee waar dit vandaan komt!? En wat ik daar dus moet invullen om verder te kunnen?[/quote:85555be95c]

klein vraagje? hebben jullie een airport extreme base station… Want dat is natuurlijk de mooiste oplossing… gewoon je printer aan de airport hangen 8)

Ja, dat zou het mooiste zijn............. Maar goed, de spaarpot van mijn pa is even op na de aanschaf van zijn PowerBook, dus dat Airport Extreme Base Station zal nog even moeten wachten. Probleem is onderussen niet opgelost, helaas. Weet iemand meer? Heb ondertussen ook een beetje rondgekeken online, maar kan er niet uitkomen. Zelfs waar dat netwerkwachtwoord vandaan komt is mij nog steeds niet bekend. En dat is de eerste stap naar een oplossing. Bij voorbaat dank voor elke hint in de goede (of foute richting, elimineren is ook een kunst!) richting.

[quote:5ed0abdfa7="nma"]Ja, dat zou het mooiste zijn............. Maar goed, de spaarpot van mijn pa is even op na de aanschaf van zijn PowerBook, dus dat Airport Extreme Base Station zal nog even moeten wachten. Probleem is onderussen niet opgelost, helaas. Weet iemand meer? Heb ondertussen ook een beetje rondgekeken online, maar kan er niet uitkomen. Zelfs waar dat netwerkwachtwoord vandaan komt is mij nog steeds niet bekend. En dat is de eerste stap naar een oplossing. Bij voorbaat dank voor elke hint in de goede (of foute richting, elimineren is ook een kunst!) richting.[/quote:5ed0abdfa7]

maar het is wel draadloos… kunnen jullie een verbinding tussen elkaar maken (dat je elkaars hd kan delen)? en zo ja… probeer dan eens te printen (weet het klinkt gek maar probeer maar eens :P… zoals je zei… elimineren is ook een vak ;):P)

Ik zal het eens proberen. M.a.w. gewoon geen printer installeren op de PC? Wellicht. Daar zit geen logica achter, maar dat zijn we wel gewend van Windhoos PC's.......