usb printer in netwerk opnemen, hoe?

Hallo, ik heb een netwerk met een paar Mac's en een laserprinter. Alles draait onder Tiger. Nu wil ik ook graag mijn usb-printer toegankelijk maken via dit netwerk. Ik weet dat je dit via printersharen kan doen maar dan moet de Mac waaraan de printer is aangesloten wel aanstaat en dat is niet altijd mogelijk. Dus zoek ik een soort usb-utp converter die het mogelijk maakt de printer te benaderen. Heeft iemand hier een werkende oplossing voor?

Alvast bedankt.

De printer moet dan voorzien zijn van een netwerkkaart, en dan kun je hem benaderen via tcp/ip, bij ons werkt dat op deze manier, een andere oplossing is een draadloze printer te nemen en die via airport aan te sturen, moet je die spullen wel hebben

[quote:fcd694fbb4="PietM"]Hallo, ik heb een netwerk met een paar Mac's en een laserprinter. Alles draait onder Tiger. Nu wil ik ook graag mijn usb-printer toegankelijk maken via dit netwerk. Ik weet dat je dit via printersharen kan doen maar dan moet de Mac waaraan de printer is aangesloten wel aanstaat en dat is niet altijd mogelijk. Dus zoek ik een soort usb-utp converter die het mogelijk maakt de printer te benaderen. Heeft iemand hier een werkende oplossing voor?

Alvast bedankt.[/quote:fcd694fbb4]
Wat voor printer is het? Sommige printers hebben een uitbereidingsslot voor een netwerkinterface, zoals veel HP’s. Dan zou je die erin kunnen zetten.

Wat ook een optie is is een [b:fcd694fbb4]USB Print Server[/b:fcd694fbb4] :slight_smile:

Zoiets als dit: http://www.keyspan.com/products/usb/server/ Er zijn meer producenten van usb adaptors maar deze vond ik als eerste.

Wat dacht je van een Airport Express!!

Simple en handig: de oplossing voor de meeste usb printers!!

Uit ervaring is de Airport Express een zeer goede investering en keuze. Mede dankzij het installatie gemak. (Bonjour). Ook, eventuele, Windows systemen kunnen (dankzij Bonjour wizard for Windows) gemakkelijk geconfigureerd worden.

Het is het prijsverschil, afgezet tegen een los print-servertje (Linksys-Netgear-…), zeker waard.

Ja dat zeg ik. Airport Express!

OK, bedankt allemaal. Volgens mij wordt het Airport Express!!!!

Piet

Voordat je Airport Express koopt: kijk eerst of je printer compatibel is met AE. Zie ifelix voor de lijst ! :apple: