USB printersharing ook in OSX?

In OS9 kan ik met wat hangen en wurgen mijn USB printer sharen in een netwerkje. Daar heb ik bij OSX nog geen oplossing voor gevonden. Heeft iemand een suggestie?

Hallo appie, ik heb daar ook naar zitten zoeken, voor een epson 600 printer. Helaas heb ik het niet kunnen vinden in OSX 10.1.5, wel heb ik me laten vertellen dat deze funtie weer beschikbaar zou komen in Jaguar ofwel OSX 10.2.

Of dit dan ook te integreren valt met classic durf ik niet te zeggen. Dat blijft dus nog even afwachten. Ik ben wel nog steeds zoekende naar SW van Epson zelf om printers te sharen. Onder Classic waren deze SW wel beschikbaar. Onder OSX heb ik nog helemaal geen drivers gezien van Epson. Gelukkig heeft Apple weer een prachtig stukkie werk geleverd en de aansturing van een heel aantal printers in het systeem ingebouwd.

Met vriendelijke groet,

DJ Patrick Spaan

Er zijn best heel wat [url=http://support.epson.com/webadvice/wa0301.html]Epson-drivers voor OS X[/url] beschikbaar, maar inderdaad nog niet voor de 600.

hoi gijs,

ja dankjewel voor je tip van die site. Wie weet komt er in de toekomst iets op te staan dan :slight_smile: Tot nu toe blijf ik toch van mening dat het er niet veel zijn, als je bekijkt hoeveel printers epson heeft en hoeveel drivers er op die site staan :frowning:

Ook heb ik nl nog een epson 680 (een redelijk nieuw type, lijkt mij toch) Ook daarvan zijn geen srivers en het probleem is dat Apple daar wel drivers voor heeft gemaakt maar een aantal leuke features eruit heeft gelaten, bijv. het afdrukken op poster formaat.

En als iemand een andere manier weet om een printer te sharen, hoor ik dat dus graag. (want die 600 is een stuk goedkoper in inktpatronen dan een 680 :slight_smile: