usb-stick is NIET vol maar wordt wel aangegeven

Hoi,

Ik heb een usb stick met een capaciteit van 256mb. Ik heb er één map in staan van 20mb. Als ik Toon Info doe van de gemounte usb-stick dan geeft ie aan ‘Beschikbaar: 0 KB’. Hoe kan dit. Ik kan er ook geen nieuwe bestanden op zetten. Beetje irritant.

Op een Windows computer doet ie het wel, maar daar heb ik dus niets aan.

alvast bedankt, Daniel

Prullebak leegoooien?

In welk formaat is die stick geformatteerd?

Gevalletje NTFS?

denk idd dat er een enorme map trashes op staat --> prullenbak legen

oftewel een formaat dat kan gelezen maar niet geschreven worden door mac

[quote:7125c96f4c="benj1989"]oftewel een formaat dat kan gelezen maar niet geschreven worden door mac[/quote:7125c96f4c]

alleen bij ntfs ja, maar met FAT32 en 16 kan er wel gelezen en geschreven worden.

In dat geval zou ik de prullenbak leegmaken of een tooltje gebruiken die een van de forumleden heeft gemaakt. Ik weet niet meer hoe het heet.

[quote:b4eccfcd00="H@roldBeer"]een tooltje gebruiken die een van de forumleden heeft gemaakt. Ik weet niet meer hoe het heet.[/quote:b4eccfcd00]wat doet dat tooltje dan? :)

dat haalt onder andere de .- bestanden weg, zodat je daar geen last van hebt op een pc.

Heb je de stick misschien op een andere Mac/Pc gebruikt?

Als je op een andere machine je prullenmand niet leegmaakt is de ruimte nog steeds in gebruik, maar de files niet meer zichtbaar op je eigen Mac…

Als dat het geval is zal je deze terug op de andere Pc moeten aansluiten, en daar je trash moeten wissen