USB stick

Goedemorgen

Misschien is er iemand die een antwoord heeft op mijn vraag.

Thuis heb ik een ontwerp gemaakt op mijn eMac in Illustrator 10. Deze heb ik op mijn USB stick gekopieerd en meegenomen naar de zaak om hem in Illustrator 10 te willen openen.
Dan komt de melding:
‘Acrobat PDF-bestandindeling ondervindt problemen. The file is damaged and could not be repaired.’

Als ik het logo van thuis naar de zaak mail zijn er geen problemen

Hoe kan dit?

USB-stick toevallig mac-geformateerd? Kun je beter op een windowsmachine doen.

Waarmee formateer ik de USB stick op de Mac?

Stick inpluggen in je mac > Hulpprogramma's > Schijfhulpprogramma > Wissen > Structuur kiezen en dan ben je er denk ik wel

Wat je evt ook kunt doen als dit niet helpt bij je probleem is je bestandje zippen met rechtermuisklik/Ctrl klik > Archief maken

Laatst had ik een serie vakantiefoto's op zo'n stick gezet. Toen ik ze wilde bekijken op een windows PC leek het er op dat ik de files niet kon openen. Maar na enig speurwerk bleken al mijn files uit 2 files te bestaan. De 2e (grootste) werkte steeds gewoon. Misschien is er ook zoiets aan de hand???

[quote="sabine"]Stick inpluggen in je mac > Hulpprogramma's > Schijfhulpprogramma > Wissen > Structuur kiezen en dan ben je er denk ik wel/quote]

idd, gewoon daarin de stick formateren in MS-DOS, dan werkt het zowel in Windoos als op de Mac.

Maar dan een pdf [quote:d29b999000]'Acrobat PDF-bestandindeling ondervindt problemen. The file is damaged and could not be repaired.' [/quote:d29b999000] Dat is bijzonder vreemd, terwijl dit toch een "Wereldwijd" format is!

Kan het een kwestie zijn van de programma voorkeur instelling onder appletje-I ?

Bij de instrukties van de stick zit niet zoiets als een tip voor de installatie. Het is ‘plug and play’ dacht ik.
Helaas weet ik er ook niet veel meer over, maar heb dezelfde ervaring met diverse files zoals ‘Word’ en ‘pdf’ met de Waitec 1 GB USB stick tussen de files PC/Mac.
:sealed:
Zippen dus maar!

[quote:3649efdf25="appie3600"]Laatst had ik een serie vakantiefoto's op zo'n stick gezet. Toen ik ze wilde bekijken op een windows PC leek het er op dat ik de files niet kon openen. Maar na enig speurwerk bleken al mijn files uit 2 files te bestaan. De 2e (grootste) werkte steeds gewoon. Misschien is er ook zoiets aan de hand???[/quote:3649efdf25]

Klopt, Os X schrijft steeds een bestand met dezelfde naam weg, maar dan met een . ervoor. Waarschijnlijk worden hier iconen, meta-tags voor spotlight en dat soort spul in opgeslagen, dat waar vroeger de resources voor waren. Daar kan Windows toch niks mee.

Maar de vraag is, hoe kun je dit oplossen? Inderdaad 'zippen' Maar dan zal het toch de zelfde uitkomst geven als je de files 'unzipped' op de PC?

Mijn ervaring is dat dat niet het geval is. Het opnieuw formatteren is al een uitkomst geweest voor mij. Er gebeurd volgens mij iets met wegschrijven naar de (externe) schijf toe. Een andere oplossing is het in een mapje zetten en dan lijkt het ook niet te gebeuren.

[quote:f478bf4dab="MacFries"] 'Acrobat PDF-bestandindeling ondervindt problemen. The file is damaged and could not be repaired.' [/quote:f478bf4dab]

Heb het zelfde meegemaakt: ik had sterk het vermoeden dat het bij mij kwam doordat ik de stick niet had ge’unmount’. Sindsdien mail ik de meeste dingen naar gmail, of online hd.

Bij het herstellen krijg ik de melding

VOLUME WISSEN MISLUKT

Het wissen van het volume is mislukt met de fout:

Schijf kan niet worden gedeactiveerd

Dan is er nog een bestand in gebruik. Ik zou het formateren so wie so even op een wintel doen, ik heb de ervaring dat die sticks dan het beste cross-platform werken.

Dit alles zal ik dan maar proberen.Tijd is hier wel een factor, maar kennelijk kost gemak of besparing vooral tijd![quote:2eed4df04c="sabine"]Mijn ervaring is dat dat niet het geval is. Het opnieuw formatteren is al een uitkomst geweest voor mij. Er gebeurd volgens mij iets met wegschrijven naar de (externe) schijf toe. Een andere oplossing is het in een mapje zetten en dan lijkt het ook niet te gebeuren.[/quote:2eed4df04c] Bedankt

:innocent:

Voor het probleem dat je foto's uit 2 bestanden staan heb ik wel een oplossing. FinderCleaner, zie mijn onderschrift, een programma om dat soort "troep" van o.a. usb sticks te verwijderen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Hoe formateer ik een USB stick vanaf mijn PC?