Usb te laag

Hallo iedereen,

Heb ik eindelijk mijn ipod video van 60 G, geeft die aan (wanneer ik de itunes ook heb gedownload en op pc heb gezet) dat ik mijn ipod in een te lage usb poort heb zitten.

Is dit op een of andere manier te verhelpen? Want nu blijft mijn pc ieders keer hangen als ik mijn ipod erin duw en nu kan ik erook geen liedjes op zetten. :frowning:

Welkom op het forum!

Kan je mss wat specifieker zijn? Wat bedoel je met te laag?, past de usb ingang niet helemaal in de poort?

USB 1 zou overigens geen probleem mogen zijn (al gaat dat wel héél erg traag).

ok even kijken wat die aangeeft :)

‘Snel usb apparaat op trage usb hub aangesloten’

Is t zo duiderlijker?

Volgens mij is dat wanneer je een USB 2 apparaat op een USB 1 poort hebt zitten.. Waarschijnlijk duurt het overzetten van liedjes ook ontzettend lang..

Ik zou voor een eurootje of 15 lekker een USB2 PCI kaartje halen bij de PCboer 8)

Is je USB-hub aangesloten op het lichtnet? Anders heeft hij misschien te weinig stroom voor je iPod op te laden...

Het grootste nadeel van USB 1.1 t.o.v. USB 2 is dat het veertig keer zo langzaam is...

dat laatste dacht ik ook (lichtnet), maar volgens mij wordt dit probleem verholpen door SP2 van Windows XP te installeren. Zie deze link http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bnl%3B312370 voor meer info!

dat is gewoon omdat er in SP2 drivers voor USB2 zitten en daarvoor niet... als je geen usb hébt, zal die met SP2 ook niet gaan werken...

oh wacht hij doet het.

Alleen, volgens mij herkent die mijn ipod niet :S

iets duidelijker? wat gebeurt er (niet)?

Mijn ipod heet Celine, maar ik zie geen map met Celine staan waar ik de liedjes in kan zetten :S

Ok, nu staat de map er wel.

Toch bedankt voor het helpen :slight_smile:
Nu kan ik toch gewoon de liedjes er naar kopieren?

paar ideetjes in volgorde van te proberen:

• iPod loskoppelen en weer aankoppelen
  • iTunes afsluiten en terug openen
  • PC herstarten
  • iPod resetten
  • iPod herstellen
  • Terug naar de winkel ermee

edit: ja, zou moeten lukken 8)

bij een te lage spanning komt er een andere melding. dus dit is een trage poort en geen energie probleem.

er moet dus een snellere usb poort worden gebruikt en als deze niet aanwezig is, via een kaartje voor een usb2 poort zorgen zoals eerder vermeld in dit topic, anders ben je nog wel even bezig om 60 Gig te vullen :stuck_out_tongue:

gehehe hij doet het :)

Als ik albums wil maken, kan ik dat ook nog op de ipod doen? of moet ik eerst albums maken op de pc en die in een keer kopieren?

(Ja,sorry ik heb dat ding net een half uur)

Alles moet je bijna doen op je comp (met iTunes). En dan naar je iPod oversluizen.

Al je met albums afspeellijsten bedoelt. Afspeellijsten kun je gelijk op de iPod aanmaken. Wel via iTunes.

Als je albums als cd’s op je iPod wilt zetten? Moet je ze eerst in je iTunes bibliotheek zetten.

Heb je de gebruiksaanwijzing al doorgelezen? Ook wel handig soms. :wink:

Ik heb geen gebruiksaanwijzing, maar het is gelukt :)

Heeel erg bedankt :slight_smile:

Aha, ja dat is wel even vervelend zonder gebruiksaanwijzing. Misschien heb je [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=34381]hier[/url] wat aan?

ik heb vier iPod's gehad en nog nooit één gebruiksaanwijzing gelezen...