USB toetsenbord werkt niet.

Hallo allemaal,

Ik heb net de aluminium toetsenbord van apple (niet draadloos) overgekocht.
Nu doen de usb poorten aan de zijkant het wel (muis op aangesloten) maar de toetsen niet.

Ik draai 10.9 op mijn macbook pro en alles is up-to-date.
Het is een Belgisch azerty toetsenbord op een Nederlands ingestelde macbook.

Iemand enig idee?

De titel van je thread doet precies het omgekeerde vermoeden dan de uitleg … een koppelteken biedt uitkomst :slight_smile:

Heb je geprobeerd het toetsenbord in een andere USB-poort op de computer te doen, of aan een andere computer aan te sluiten? Daarmee kun je sommige mogelijkheden wellicht uitsluiten — als het 't wel doet op een andere computer weet je bijvoorbeeld dat het niet helemaal kapot is.

ik heb hem net in een windows laptop gestop. daar zegt hij dat alles gereed is voor gebruik (usb hub & Keyboard)
Maar hij typed alsnog niets…

Je kunt kijken of de Mac het toetsenbord vindt door Systeeminformatie te starten (in de map /Programma’s/Hulpprogramma’s) en daar naar Hardware/USB te gaan om te zien of het ertussen staat. Zo ja, dan heb je waarschijnlijk hetzelfde als onder Windows: het apparaat wordt herkend maar de computer krijgt er geen invoer van. Als dat inderdaad het geval is, zou ik toch gaan denken dat het toetsenbord niet in orde is.