usb videocamera

Hoe kan ik de video's van een usb-cam op mij mac os x zetten (3.3)?

Misschien kan je wat duidelijker zijn : een usb-cam kan vele dingen zijn b.v. een streaming webcam of is het zo'n fotocameraatje dat je via de usb aansluit.. Zo weet niemand precies wat je bedoelt

geen webcam en geen fotocamera, het is een digitale camera waar je films mee opneemt. Het is een JVC GR-DX300E

Heb je fotolader al geprobeerd? zit in je hulpprogramma's map(utitlities) die kan bijna alles aan. En verder met iMovie misschien.. hoe slaat die camera het op? op een flashkaart ofzo? dan lijkt me het met fotolader geen probleem .

het is een usb- camera en slaat fotos op flash ma video op bandje

en yeb ik heb fotolader geprobeerd (bij zit ie niet in hulpprogs)

heb je iMovie geprobeert? de flash kaart kun je met fotolader leegtrekken(desnoods met een cardreader) maar voor het digitale tape heb je iMovie nodig. Maar ziet fotolader de camera als je em aangesloten hebt? dan zou al een begin zijn.

nee

Eventjes op de JVC-website gezocht. Ik vind jouw model niet, maar ik veronderstel dat je hier wel meer kan vinden: http://www.jvc.com/product.jsp?modelId=MODL027059&page=2 De laatste "US" benoeming tegenover jou "E" slaat volgens mij op het verschil tussen de VS en Europa, plaats van productie. Een fragment hieruit;

[i:b20c15cf2c]CDROM Software: Digital PhotoNavigator 1.0, Digital PhotoNavigator for Mac, Imagemixer VCD 1.1, Imagemixer/ USB streaming driver, Title converter, USB Mass Storage class Driver, [u:b20c15cf2c][b:b20c15cf2c]USB Video Streaming Driver[/u:b20c15cf2c][/b:b20c15cf2c], G.726 Decoder, Adobe Acrobat Reader. These programs do not operate with all operating systems.[/i:b20c15cf2c]

Je zal dus eerst eens moeten zoeken naar bijgeleverde CDROM en zien wat voor drivers je daarop kan vinden.

Volgens mij kan hij gewoon iMovie starten en een firewire kabel erin steken en het werkt.. met usb 2.0 zal het volgens mij niet werken

Op de bewuste website staat niks over Firewire vermeld. Ik heb intussen mijn vorige bericht een beetje Bold en Underline bijgeplaatst om te verduidelijken dat wel in de drivers moet gezocht worden. Het laatste zinnetje [i:1a582b4439]"These programs do not operate with all operating systems"[/i:1a582b4439] zegt iets, maar niet bepaald over OSX. 't Zal dus proberen worden...

os x gaat niet alleen classic (en ook niet classic op os x) dus ik ben zo achter een firewire kabeltje

Je kunt anders eens het programma BTV uitproberen heeft veel mogelijkheden

Ik denk dat je dit inderdaad het best kan doen met een kaartlezer. (ik neem aan dat er een kaart in de camera zit). Kaartje in de lezer (die kosten tegenwoordig weinig) en je kan de foto's laden. Zo doe ik dat met mijn Panasonic. Die Panasonic heeft alleen een PC aansluiting voor foto's. Als je foto's wilt maken, is de kwaliteit op een kaartje meestal (altijd??) beter dan die op de tape. En die kaartjesbeelden zijn probleemloos in de film te gebruiken als dat nodig mocht zijn.