usb webcam beetje herkend?

Hi Als ik mijn el-cheapo webcam op mijn PB aansluit en dan bij "over deze Mac" en dan bij "meer info" kijk zie ik bij USB staan " webcam 25fps"...dus je zou zeggen dat hij onder OS X wordt herkend maar programma's als macam geven aan dat er geen camera is aangesloten..en ook met IchatUSB geen sjoege...enfin ik wil dus deze webcam gebruiken moet ik ergens in een file nog iets aanpassen of gaat het niet lukken ondanks dat OSX Panther de camera lijkt te herkennen? Bedankt alvast voor het lezen!

Macam is in principe alleen voor QuickCam Express, QuickCam Web of een DexxaCam. Je zult waarschijnlijk geen van deze modellen hebben. Even zoeken op internet, ook voor jouw el-cheapo zal er wel wat zijn.

[quote:5ba4e1d357="peter68"]Hi Als ik mijn el-cheapo webcam op mijn PB aansluit en dan bij "over deze Mac" en dan bij "meer info" kijk zie ik bij USB staan " webcam 25fps"...dus je zou zeggen dat hij onder OS X wordt herkend maar programma's als macam geven aan dat er geen camera is aangesloten..en ook met IchatUSB geen sjoege...enfin ik wil dus deze webcam gebruiken moet ik ergens in een file nog iets aanpassen of gaat het niet lukken ondanks dat OSX Panther de camera lijkt te herkennen? Bedankt alvast voor het lezen![/quote:5ba4e1d357]

FF checken bij IOXperts, of kijken op Versiontracker

je kan natuurlijk de driver van IOXperts proberen. Ik zou alleen eerst even hier kijken: [url]http://webcam-osx.sourceforge.net/[/url]

Dit ondersteund vele chipsets en is daarnaast ook nog eens freeware!
succes

[quote:5d5f31e01c="vishaakje"]je kan natuurlijk de driver van IOXperts proberen. Ik zou alleen eerst even hier kijken: [url]http://webcam-osx.sourceforge.net/[/url] [/quote:5d5f31e01c]

Dit is hetzelfde als macam

probeer evocam maar eens. werkt bij mij top.

[quote:67996b8504="superrick"]probeer evocam maar eens. werkt bij mij top.[/quote:67996b8504]

evocamheeft zelf geen drivers. Je moet alsnog die van sourcforge(macam) of ioxpert gebruiken.

Iemand ervaringen met dit kleintje van Macally?

IceCam USB Web Camera

Ik wil hem wel kopen maar weet niet of er problemen zijn.
Graag commentaar