USB wireless netwerk adapters

Was benieuwd of iemand goede of slechte ervaringen heeft met deze dingen als alternatief voor een Airport kaart. Wil een oude powerbook ook aansluiten op airport maar aangezien de kaarten niet meer gemaakt worden door apple wil ik weten of dit aan te raden is en wie met welk type/merk ervaring heeft. Ik heb gekeken naar de Belkin Wireless G USB Network Adapter (F5D7050) of de 3.com WG111 maar wat al opviel is dat geen van beide bedrijven duidelijk maakt of OSX ondersteund wordt.

Ik heb een D-Link DWL-122 op een iMac G4. Werkt prima!

ik heb een interne belkin pci kaart, werkt prima. Ik neem aan dat de USB versie dat ook doet.

Verder zijn de oudere airport kaartjes nog volop tweedehands te krijgen, ook bij dealers met garantie.

[quote:d2fa2420be="awi"]ik heb een interne belkin pci kaart, werkt prima. Ik neem aan dat de USB versie dat ook doet.

Verder zijn de oudere airport kaartjes nog volop tweedehands te krijgen, ook bij dealers met garantie.[/quote:d2fa2420be]

Is het dan niet een voordeel om een USB netwerk adapter te nemen die 802.11g gebruiken omdat dan de snelheid van je airport niet naar beneden gaat als je een oude airport kaart gebruikt met 802.11b?

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=28544&highlight=airport+kaart

Hierop staat een link naar MacFreak en daarin staat een link naar een lijst met Wireless Kaarten die wel met/of zonder driver werken.

heb zelf ook een paar keer van die dingen geprobeerd, maar bij mij werden ze allemaal VEEL TE WARM, en verloren dus iedere keer de verbinding. Bij intensief gamen en data kopieren.

[b:84b1f1c973] Voor mij geen usb adapters meer. [/b:84b1f1c973]

Heb nu airport kaartjes in de macs zitten, en tot heden nog geen uitval gehad. Zeer stabiel.[/b]

Ik heb een Belkin FD6050 USB 802.11b adapter en die werkt perfect! De OSX drivers zijn op belkin.com te downloaden.

Ik trek redelijk wat data door dat USB-kastje (zo’n 2 GB per dag :innocent:) en heb geen problemen met oververhitting enzo.

Let overigens op: een ouderwetse USB1.1 bus is theoretisch max. 12 mbps. Het heeft dus geen zin om daar een veel snellere 54mbps (USB2) netwerkadapter aan te hangen.

[quote:82225b31d8="geejay"]aangezien de kaarten niet meer gemaakt worden door apple[/quote:82225b31d8]

bij mail-a-mac kan je nog wel Airport kaart voor oudere modellen bestellen