USB2.0 naar Firewire adapter

Weet iemand of er zoiets is? Ik heb net een nieuwe iPod video gekocht, WAANZINNIG!!

Maar mijn iBook heeft alleen Firewire en USB1, dus dat gaat erg traag. En aangezien ik geen zin (geld) heb om een nieuwe computer te kopen zoek ik een andere oplossing.

de nieuwe iPod video werkt niet meer met firewire

EDIT: na eens goed nagedacht te hebben, denk ik dat uw titel verkeerd is en dat het firewire nar usb 2.0 moet zijn, toch?

zoja, ik denk wel dat dat bestaat

Die bestaan niet, als je echt wil, moet je een firewire-kabel kopen. En je iPod moet firewire idd wel ondersteunen..!

De iPod video en nano ondersteunen geen firewire! Alleen usb.

http://www.apple.com/nl/ipod/specs.html

Ehh...begrijp ik het niet ? Hij vraagt toch juist om een USB2 naar Firewire adapter ? Dan heeft die iPod toch verder niets te maken met Firewire ?

[quote:5faafded89="Equinox"]Weet iemand [/quote:5faafded89] Yup! [quote:5faafded89]of er zoiets is?[/quote:5faafded89] Nope!

Uuh als ik even mag...

De iPod video ondersteund geen Firewire maar USB2, aangezien ik dat niet heb en ik niet iedere keer 5 uur wil uploaden. Zoek ik dus een alternatief.

En of de titel van mij bericht wel of niet klopt hangt er vanaf vanaf welke kant je het bekijkt.
Vanuit mijn mac moet ik via Firewire naar de USB2 kabel van mijn iPod

en dat gaat niet, hoe je het ook bekijkt... ;)

kheb ff gezocht, en het lijkt niet te bestaan, khoop dat iemand voor u het tegendeel kan beweren

Dat is mooi balen dan. Waarom verwerpt Apple een connector waar ze zelf zolang voor hebben gestreden om het als standaard te krijgen?

Schijnbaar gaan ze op de volgende generatie iBook’s geen Firewire meer plaatsen, terwijl DV camera’s Harde schijven, audio interfaces en ga zo maar door allemaal via Firewire gaan.

Als iemand hier iets van begrijpt hoor ik het graag.

:expressionless:

[quote:906654edc9="Equinox"]Uuh als ik even mag...

De iPod video ondersteund geen Firewire maar USB2, aangezien ik dat niet heb en ik niet iedere keer 5 uur wil uploaden. Zoek ik dus een alternatief.[/quote:906654edc9]

Het enige wat ik kon vinden is dit: http://www.pixela-1.com/capycable.htm maar da’s de andere kant op, en heeft een driver nodig en die is alleen voor windows. Zit je ook nog met het probleem dat je stekkertjes niet goed zijn.

Ik vrees het ergste voor je… Jammer dat je niet eerst even de reviews hebt gelezen, kun je hem nog ruilen?

Ik denk niet dat ik dat wil, wat een ontzettend cool ding zeg. Ik heb nog een oude G4 desktop, en er bestaan toch wel USB2 PCI kaarten zeker?

dat is balen, en eigenlijk had je het beter uitgezocht voor je het kocht... niemand weet waarom de iPod FireWire niet meer ondersteund (behalve Steve en zijn kornuiten), het meest aannemelijke is dat ze daardoor de iPod dunner konden maken.

[quote:bfe7e69931="Equinox"]Ik denk niet dat ik dat wil, wat een ontzettend cool ding zeg. Ik heb nog een oude G4 desktop, en er bestaan toch wel USB2 PCI kaarten zeker?[/quote:bfe7e69931] Zeker, kost niet veel. Nec-chipje op de kaart is aan te bevelen. PC boer heeft ze voor +- 15 euro liggen. Macstuff.nl ook

Een Firewire naar USB-2 is een leuke uitdaging. Een simpele processor moet die communicatie kunnen fixen (desnoods met embedded linux of zo). De firewirepoort heeft voldoende voeding om die conversiecontroller en de usb-poort te voeden. Omgekeerd zou lastiger zijn.

Dat de iPod niet langer firewire ondersteunt is wel te begrijpen: zowel USB als FireWire hebben een stukje hardware nodig, alleen de connector is niet genoeg. De nieuwe iPods zijn nog dunner en waarschijnlijk lukte het niet om in dit dunnere design beide systemen kwijt te kunnen, vandaar dat voor één van beiden is gekozen, ten minste, dat denk ik. Om dan voor USB i.p.v. FireWire te kiezen is logisch: elke computer (zowel Mac als Windows) heeft tegenwoordig USB poorten, terwijl lang niet elke computer (voornamelijk op windows platform) een firewire aansluiting heeft.

Zou doorlussen op een netwerk HD met ethernet en USB2 aansluiting kunnen?

Of past dit niet?

http://www.pixmania.nl/nl/nl/57631/art/sendstation/pocketdock-adapter-firewi.html?itag=6507

[quote:1d0461439e="Equinox"]Ik denk niet dat ik dat wil, wat een ontzettend cool ding zeg. Ik heb nog een oude G4 desktop, en er bestaan toch wel USB2 PCI kaarten zeker?[/quote:1d0461439e]

Zeker. Heb net mijn G4 powermac van een PCI kaart voorzien met USB2 en Firewire uitbreidingen. Kastje open, PCI erin, Kastje dicht, poppetje gezien. Werkt gesmeerd. Voor 2 tientjes ben je bij MyCom klaar.

je kan toch zo'n extra kabel kopen met zowel firewire als usb? heb ik allesinds gekocht omdat de pc's op school geen firewire hadden