USB2 Lacie External HD mount niet meer !

Na het loskoppelen en uitzetten ( was zeer warm) krijg ik, en het apparaat voor een herstart weer aangezet te hebben,mount ie niet meer op mijn desktop.

Ligt via een usb2 kaart aan mijn Mac.

De plug in en uithalen brengt geen oplossing, DiscUtility ziet ze uiterard ook niet staan evenmin als system profiler ?

Zonder meer een ramp !

Hoe krijg ik die terug gemount?

Hallo Tridee,

Ik wil je niet bang maken maar ik heb mijn LaCie schijf niet meer aan de praat gekregen. Je kan programmaatjes als diskwarrior of techtool proberen, maar voor mij hielp dat niet.

Welk type van LaCie is het?

Wel ik heb de indruk dat externe harde schijven sneuvelen gelijk soldaten op een slagveld. Ik moet niets meer weten van externe schijven! Mijn 250GB Maxtor OneTouch is ook zomaar gestorven :(

Als DiscUtility hem niet zien, heb je inderdaad een probleempje. Ik weet niet hoe de externe schijf eruit ziet; maar misschien kun je hem uit de behuizing halen en direct op je mobo aansluiten.

[quote:8d5394a56a="netfox"]Als DiscUtility hem niet zien, heb je inderdaad een probleempje. Ik weet niet hoe de externe schijf eruit ziet; maar misschien kun je hem uit de behuizing halen en direct op je mobo aansluiten.[/quote:8d5394a56a]

Dat kan je inderdaad doen. Lukt het dan nog niet dan is je harde schijf zeker kapot. Hou er rekening mee dat bij merken zoals Maxtor je de garantie verliest als je de harde schijf uit zijn behuizing haalt. Van andere merken weet ik niet hoe dat zit.

Mn baas had t hier laatst ook, bleek aan de kabel te liggen, nieuw kabeltje eraan en alles opgelost