user naam is per toeval gewijzigd en ....

Per toeval, door er eenmaal op te klikken, is m'n user naam gewijzigd en toen bleef het klokje draaien en uiteindelijk heb ik herstart. Na het herstarten van de G5 was wel de juiste usernaam te zien, maar alle bestanden waren niet meer zichtbaar. Aan de volume van de HD te zien zouden zeker al de bestanden er zeker nog moeten opstaan. Ik weet van vroeger dat je de usernaam niet mag veranderen. Een ongelukje.... Wie weet hoe ik m'n bestanden kan recuperen.

Ik neem aan dat je je verkorte naam bedoeld? Toen ik die eens gewijzigd heb, werd er een nieuwe user aangemaakt met die naam, en werden al mijn bestanden, prefs, instellingen etc. onder de oude naam op mijn mac HD onder Gebruikers opgeslagen, en de nieuwe naam werd de standaard. Ik heb toen gewoon de nieuw aangemaakte user van de schijf verwijderd, en de mac opnieuw opgestart, waarna ik nog de mappen met documenten, films, muziek moest kopieren, maar gelukkig werkte alles weer... ik hoop dat dit enigszins overeenkomt met jouw situatie...

Ik heb ondertussen al m'n bestandjes terug gevonden.... en ik zal nu uw richtlijnen een beetje volgen om alles weer te herstellen... bedankt