username + wachtwoord bij installeren programma's

telkens als ik een programma wil installeren met een pkg bestand, dan wordt er gevraagd om mijn username en wachtwoord. hoe kan ik dit uitzetten of kan ik dit uberhaupt wel uitzetten?

waarom zou je dit uit willen zetten, kan er ook niemand anders iets op installeren :)

Kan inderdaad niet. Dit is ook 1 van de redenen waarom er voor Windows wel zo veel virussen/malware zijn en voor Mac (en linux/unix) niet tot nauwelijks.

Je zou er juist blij mee moeten zijn :smiley:

Kan je denk ik wel uitzetten. Gewoon bij je account geen paswoord invullen.

[quote:e78d98b3d4="Padje"]Kan je denk ik wel uitzetten. Gewoon bij je account geen paswoord invullen.[/quote:e78d98b3d4]

Kan dat ook bij een beheerders account?

Ja, dat kan ook met een beheerdersaccount. Overigens wordt er alleen om een wachtwoord gevraagd wanneer toegang tot de systeem of library directory nodig is (de installer krijgt dan toegang tot het volledige systeem). De echte OS-X compliant software sleep je natuurlijk gewoon in de Applicatiemap, en dat mag altijd.

[quote:8bc755303a="Martiniman"]Ja, dat kan ook met een beheerdersaccount. Overigens wordt er alleen om een wachtwoord gevraagd wanneer toegang tot de systeem of library directory nodig is (de installer krijgt dan toegang tot het volledige systeem). De echte OS-X compliant software sleep je natuurlijk gewoon in de Applicatiemap, en dat mag altijd.[/quote:8bc755303a]

AMEN