/Users/johan/Library naar /Library linken, mogelijk?

Mijn iBookje heeft maar 10gb hd en in mijn strijd tegen een te volle hd kwam ik op het idee om mijn eigen library te linken naar de root library. op die manier voorkom je dat er heel veel bestanden dubbel in bijde libraries voorkomen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand me zo al zeggen dat dit gigantisch fout gaat?

Ik zou hier niet aan beginnen, als het al mogelijk is. Applicaties willen hun preferences in ~/Library gooien. Mocht je het voorelkaar krijgen om hem door te linken, dan zit je met het het probleem dat je SuperUser moet zijn om te schrijven in /Library.

Als het mogelijk zou zijn, dan ben ik benieuwd hoe lang je systeem nog mee gaat.

Even een ander vraagje: Over hoeveel MB’s praten we eigenlijk aan bestanden die dubbel zijn?

Ongeveer 300 mb. Dat is toch al gauw een paar uurtjes aan mp3 waar mijn iboek vol mee zit zolang ik het geld nog niet heb voor een ipod of een nieuwe g4 ibook.

Ik zou zeggen probeer het eens :). Maak een alias van /Library en verbang de Home-library met de alias.

Groeten, Wilfred

ps: ik heb dit nooit geprobeerd en weet niet of dit gaat werken, maar voor de zekerheid een nieuwe gebruiker aan waarmee je dit truukje eerst test…

edit:
pps: waarschijnlijk heb je wel root-privileges nodig om Library map te renamen/verwijderen.

Heb je al eens gekeken hoeveel nietgebruikte hulpfiles je hebt en of je al sje overtollige taalbestanden al hebt verwijderd? Ik installeer altijd in engels en alleen nederlands erbij (is een keuze optie) en ik installeer ook niet al die printerdrivers voor zes merken. Dat scheelt aanzienlijk!

Rommelen met je library zou ik niet aan beginnen. Je krijgt bijna zeker last van schrijf- en leesrechten en installers die de weg kwijt zijn.