ut2003,domme vraag misschien maar ik waag het erop

hello,

heb een vraagje aan de gamers onder ons. ik zie net dat de ut2003 voor linux beschikbaar is. zou het per ongeluk kunnen dat die ook onder unix draait? en zo ja, is het dan mogelijk om deze op een of andere manier op mijn 10.2.1 te draaien?

moest dit een werkelijk ongelooflijk stomme vraag zijn … vergeeft u mij dan astublieft.

greets,

luk

Geen domme vraag, als je het mij vraagt. Linux is gebaseerd  op Unix. Draaien Linux apps op het Unix van de mac? (Het lijkt me wel, maar dan niet via Apple's gebruikersinterface Aqua, maar via Linux's gebruikersinterface nadat je Linux hebt geinstalleerd op/naast Unix? Of moet je Linux op een aparte partitie zetten?

hee mmmmarco,

tnx voor de snelle reactie. ben ondertussen ook wat aan het rondsurfen geweest naar linux info. en ik moet bekennen, voor leken, zoals ik er 1 ben, ziet het er allemaal nogal ingewikkeld uit. dus info, links naar enzovoort, betreffende linux op de mac, altijd welkom.

greets,

luk

Linux draait prima op een Mac. Maar NIET in Jaguar. Het is dan zo dat je Linux op een aparte partitie op je harde schijf installeert. Als je je Macje aanzet kun je dan met een zgn. Bootmenu kiezen tussen MacOS X en Linux. Als je Linux kiest start 'ie Linux op.

Maar ik vraag me een aantal zaken af:

• Linux is niet makkelijk, ben je bereid er moeite voor te doen?
  • Waarom Linux? Is UT2003 niet binnenkort voor MacOS X te krijgen???
  • Heb je niet nog ergens een PC? :wink:

Maar als je dus genoeg moed hebt, en niet bang bent om een beetje te experimenteren: http://www.debian.org/ports/powerpc/

hee tnx voor de reactie zahpod,

• Linux is niet makkelijk, ben je bereid er moeite voor te doen?
    kweedet, heb er zijdeligs mee te maken gehad, maar ondanks een ongerust gevoel wil ik er toch invliegen. en heb toch een partitie op overschot … kan je me bevestigen dat als ik op een partitie zit rond te rotzooien de rest van mijn systeem intact blijft?

• Waarom Linux? Is UT2003 niet binnenkort voor MacOS X te krijgen???
    on-officiele bronnen "vermoeden" eind dit jaar pas … zit er al maaaaanden op te wachten. mijn maten zitten ondertussen al te fraggen …

• Heb je niet nog ergens een PC?
    toshiba pII zonder video kaart … en om te gaan investeren …

hee tnx anyway, wish me luck (hehe)

greets,

luk