utorrent

hallo
ik heb utorrent gedownload maar nu? hoe krijg ik dat aan de praat????VUZE heb ik maar dat gaat hier ZOOOOOO langzaam.......of zou ik daar instellingen niet goed hebben staan?Graag jullie hulp/Meedenken!
ik weet niet of ik het goede forumonderdeel heb uitgekozen........

Nee, verkeerde gedeelte. Daarom heb ik het verplaatst naar het juiste gedeelte (het gaat niet over OS X, maar over Mac Apps (overige)).

Ik gebruik Vuze 4.5.1.0, en ben daar zeer tevreden over. Is inderdaad wat gecompliceerd want het heeft veel handige opties. Ik heb van de ingestelde voorkeuren een paar jaar geleden screenshots gemaakt. Als je wilt stuur ik je die wel op. Stuur dan maar een PM.

Transmission misschien?

uTorrent werkt hier gewoon perfect hoor.
Wat lukt er niet dan?

Ga eens naar pirateshit.com, type iets random in, druk op SE zodat die de torrents met de meeste seeders boven zet, en neem die met de meeste seeders.

Tja, wat lukt er niet dan?
Je download een actief torrent bestand (genoeg seeders dus), open dat met utorrent en de rest gaat van zelf. Het enige wat je in eerste instantie moet instellen is je download map... De meeste andere instellingen staan al vrij optimaal.

hoe vind je zo'n "actieve torent"?

Ik gebruik - na het instorten van de betrouwbaarheid van XTorrent - alweer heel lang Vuze.

Ik heb geloof ik nooit iets ingesteld.
En de snelheid is meestal prima.

Het ziet er allemaal bar rommelig uit, maar het is niet meer dan naam van bestand intypen, en downloaden maar.

Lekker klein, handig, eenvoudig in te stellen en razendsnel: [url=http://www.transmissionbt.com]Transmission[/url].

Hoe snel een torrent client iets binnen haalt wordt in grote mate bepaald door het aantal seeders en leechers. Als je veel seeders hebt en weinig leechers gaat het als een trein en heb je soms binnen een half uur een standaard film binnen. Maar is het aantal leechers beduidend hoger dan het aantal seeders dan begint de boel te haperen en kan het dagen duren voordat de download klaar is. Heeft dus helemaal niets met het programma op zich te maken maar met het aanbod.

Helemaal mee eens. Maar het is ook fijn als een progje meteen 'klaar staat' om te gebruiken en het downloaden meteen kan beginnen. Bijvoorbeeld met Magnet links. En daar vind ik Vuze weer te 'log' voor.

Ikzelf gebruik uTorrent al een jaar of vijf denk ik. Ik download al mijn films in 1080p bij ene YIFY (die verkleint de films naar 1,5GB) zonder al te veel verlies. Het enige wat ik heb ingesteld is waar mijn gedownloade bestanden terechtkomen. Voor de rest gaat dat als een trein, hoe meer seeders, hoe sneller. Zo haal ik meestal een 1,5GB bluray binnen in een minuut of 6. (Fibernet 60Mbit)

Ik heb het niet zo op dat verkleinen. Ik had een keertje de film Avatar van YIFY en die was echt zoveel slechter dan grotere bestanden dat je je af kunt vragen wat het nut is om een 1080p sterk te comprimeren zodat de kwaliteit eerder op een DVD gaat lijken.
Ik vervang b.v. een aantal gekochte DVD's op deze wijze door een Blu-ray versie en dan wil ik wel een aanzienlijke kwaliteitsverschil zien anders heeft het geen nut.

Ik kijk bluerays direct vanaf m’n Mac op de TV via VLC en een externe HDMI verbinding. Niks verkleinen en zo… gewoon de volle mep erin. Hoogst mogelijke kwaliteit. :wink:

Zijn jullie niet bang voor virus en rotzooi op jullie Mac

Nee.

Utorrent is prima! Uitstekend programma, alleen het is handig dat je een ‘poort’ in je Router open zet voor dit programma…
Gaat dan al een stuk sneller haal zelf via Yify-torrents film binnen met 5MB/s!

http://www.utorrent.com/intl/nl/help/guides/connection-setup
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

Zoek je router en stel in :wink:

uTorrent is top. Hoort gewoon vlot te werken, ook zonder port-forwarding. Het is ook het enige programma dat fatsoenlijk met bestandsselectie om gaat (fijn met ROMs). Transmission maakt daar een bende van.