V-toets op MacBook Pro reageert niet zoals andere toetsen

Ik merk dat de V-toets op mn MacBook Pro niet zelfde reageert als de overige toetsen. Als ik de bewuste toets langzaam indruk, reageert ie wel. Maar bij t sneltikken en iets hardere aanslag, reageert de V-toets niet of nauwelijks. Ik kan me ook niet voorstellen dat er vuil onder de toets zou zitten, ben er erg zuinig op. Herkenbaar?

Je bedoelt de letter V? Werkt bij mij heel normaal.

Klinkt als het typische probleem dat de Apple toetsenborden van de afgelopen jaren hebben. Hier het zelfde probleem. Daat ik deze 3 zinnen in 1x zonder dubbelingen type is vrijwel een wonder.

Ook een Macbook pro uit 2006?

Toets is goed in te drukken als alle andere toetsen, druk je langzaam in, doet ie t wel

<p class="cite">avanti op 6 maart 2021 om 09:37</p> Ook een Macbook pro uit 2006?
2016 bedoel ik
<p class="cite">Rickje op 6 maart 2021 om 09:35</p> Klinkt als het typische probleem dat de Apple toetsenborden van de afgelopen jaren hebben. Hier het zelfde probleem. Daat ik deze 3 zinnen in 1x zonder dubbelingen type is vrijwel een wonder.
Daat vind ik ook :-D

Wat me opvalt is dat het nu een andere toets is en de V-toets wel weer goed werkt, zou dit geen software matig probleem kunnen zijn? Big Sur?

Met een MacBook Pro uit 2016 kan dit heel goed een hardwareprobleem zijn. Kijk op de supportpagina van Apple of jouw machine onder het vervangingsprogramma valt. En dan maar duimen dat er nergens een vochtspoortje te bekennen valt, want dan wordt het alsnog rekening man. Een dikke vijfhonderd euro voor het vervangen van de complete topcase. Je hebt daarbij wel gelijk ook een nieuwe accu.

<p class="cite">ZCase op 7 maart 2021 om 10:40</p> Met een MacBook Pro uit 2016 kan dit heel goed een hardwareprobleem zijn. Kijk op de supportpagina van Apple of jouw machine onder het vervangingsprogramma valt. En dan maar duimen dat er nergens een vochtspoortje te bekennen valt, want dan wordt het alsnog rekening man. Een dikke vijfhonderd euro voor het vervangen van de complete topcase. Je hebt daarbij wel gelijk ook een nieuwe accu.
Ik heb gekeken op de supportpagina en mijn model staat wel in t rijtje van vervangingsprogramma op basis van jaartal en MacBook Pro 15 inch. Helaas niet op serienummer te achterhalen. Ik contact morgen Apple reseller of specifiek mijn MacBook er voor in aanmerking komt. De klachten die bij Apple beschreven wordt komt overeen met mijn klachten. Ben benieuwd. Bedankt voor de tip!

Afspraak maken met een service provider (card service bv) of apple, meld je je probleem en vermeld ook dat je spatiebalk vervelend doet. Dat is een van de toetsen die niet goed zou moeten werken, om in aanmerking te komen voor het reparatie programma!
Kijk ook even goed naar je scherm aan onderkant, mochten daar strepen zitten kunnen ze die gelijk even erbij doen.
Beide vallen in verlengde garantie.

Heb contact gehad met Card en Apple, als de macbook ouder is dan 4 jaar, ook al valt het model in de service programma, valt t niet onder de garantie, mn macbook is van 2016 en is toen ook aangeschaft, dus val net buiten de boot. Reparatie kosten worden geschat op rond de 500 euro…