vage photoshop melding

Hoi, ik heb van de week een vage melding gehad van photoshop. Ik had een document (was gemaakt door iemand in ps 5). Ik moest dat bestand WT klaar maken. Zelf werk ik in ps 7. Heb een nieuw document aangemaakt, vervolgens de dingen die ik nodig had in mijn document gezet. Heb toen nog wat lagen er bij gemaakt, een aantal ook met een masker en een paar vormlagen zonder vectormasker (alleen om de kleur te gebruiken).

vervolgens wil ik het bestand bewaren en krijg ik de volgende melding:

[img:6ddcea598f]http://home.wanadoo.nl/franzle/macosx/photoshopmelding.gif[/img:6ddcea598f]

heeft iemand enig idee wat ik gedaan zou kunnen hebben waardoor ik deze melding krijg?

frans

p.s. het bestand was een psd

Onlangs heb ik iets soort gelijks mee gemaakt. Ik had een document gemaakt in Photoshop 7, opgeslagen en 5 minuten later wilde ik hem weer openen. Wat ik ook probeerde, Photoshop zei dat het niet een Photoshop 7 bestand was.

Toen heb ik hem zonder probleem in ImageReady kunnen openen.
Opnieuw opgeslagen als photoshop, maar photoshop 7 at hem nog steeds niet.
Toen moest ik hem als tiff exporteren om hem te openen in Photoshop.

De enige tip die ik je dus kan geven is: probeer hem te openen met ImageReady.

[update]
Sorry, ik had beter je post moeten lezen…
Dacht dat je hem niet kon openen…
[/update]

In Photoshop 5 zaten een paar problemen, zoals de comptabiliteit van de bestandsinfo met andere programma's en met de nieuwe versies van Photoshop vanaf 6.0. Ik vermoed dat dat de informatie is waar deze melding over gaat.

Je zou het bestand kunnen opslaan en naast het oorspronkelijke bestand openen, zo kun je vergelijken wat je mist.

ik had het bestand overschreven, pas daarna dacht ik het misschien handiger was geweest om een kopie-tje te bewaren

:smiley:

ja ik weet het: lekker slim!