Vakantie: batterij op?

Hallo, ik ga binnekort 3 weken op vakantie. Het probeem is alleen dat ik tijdens de vakantie geen toegang heb tot een computer of netstroom. Wat is de beste oplossing om toch m'n ipod te kunnen gebruiken? Het Belkin Battery Pack? Bedankt!

ja eigenlijk wel , en neem een 8 tal AA batterijtjes mee

Er is een apparaatje te koop dat met kleine zonnepaneeltjes een ipod oplaadt. Weet niet meer wie ze maakt, maar zoek eens op ipodlounge

als je met de auto gaat kan je ook een auto-lader kope :)

Bedankt voor de reacties!

Een zonnelader, ik weet het niet, weet niet hoeveel het kost maar ik wil het wel goedkoop houden. Denk aan een prijs rond de 40-50 euro, zou niet weten hoeveel dat zonnepanneeltje kost, maar klinkt duur :wink:.

En de auto, dat kan natuurlijk. Ik zit alleen 2 dagen in de auto en daarna 3 weken op een boot…

op een boot is toch ook een 12 V oplader?

[quote:f0ff7c4464="Messenjah"]Bedankt voor de reacties!

Een zonnelader, ik weet het niet, weet niet hoeveel het kost maar ik wil het wel goedkoop houden. Denk aan een prijs rond de 40-50 euro, zou niet weten hoeveel dat zonnepanneeltje kost, maar klinkt duur :wink:.

En de auto, dat kan natuurlijk. Ik zit alleen 2 dagen in de auto en daarna 3 weken op een boot…[/quote:f0ff7c4464]
Op een boot kan je evengoed netstroom hebben, als de machines draaien. Bij ons is dat toch zo…

Dat solarpowergeval kost 99 dollar. Maar scheelt natuurlijk wel in batterijkosten...

http://www.solio.com/html/frames/frame_main.htm

op een boot heb je gewoon stopcontacten of je moet 3 weken op een vissersbootje verblijven 8)

Ligt er een beetje aan wat voor boot, als je op een iets kleinere zit en je hebt geen walstroom (en dat heb je niet op het water) zul je het ook met 12v moeten doen en dan zal je even moeten checken of niet alle stopcontacten bezet zijn. Een flinke voorraad batterijen lijkt me het veiligst.

[quote:546ac1105d="ozzie X"]Dat solarpowergeval kost 99 dollar. Maar scheelt natuurlijk wel in batterijkosten...[/quote:546ac1105d]

Je kan waarschijnlijk beter niet een iPod rechtstreeks aan een zonnepaneel hangen. Lithium ion accu’s zijn nogal kritisch in de stroom die ze willen hebben om op te laden, terwijl de opbrengst van een zonnepaneel flink kan variëren.

Wat mensen meestal doen is een stel NiMH accu’s (die het wel kunnen hebben) met zonnekracht opladen en daarmee dan weer de spullen aandrijven of lithium ion accu’s opladen.