Van AIFF naar m4a

Ik zou graag mijn collectie grammofoonplaten willen digitaliseren voor gebruik in Itunes/Ipod. Het is mij gelukt om een paar tests te maken maar dit zijn AIFF bestanden en in Itunes niet te converteren naar bv m4a. Is er iemand die mij kan vertellen wat ik daarvoor nodig heb en waar ik zo'n "converter" vandaan kan halen?

Alvast bedankt
Ger Stahlhöfer

Je zou de AIFF bestanden gewoon in iTunes moeten kunnen importeren. Vervolgens kan je onder "advanced" in het menu kiezen voor "convert to AAC" of "convert to MP3", afhankelijk van de importeer-instellingen. Na afloop kan je de AIFF bestanden weggooien om diskruimte vrij te maken.

Met Quicktime kan het ook (file openen, daarna exporteren), maar is meer werk en misschien heb je Pro nodig.

www.versiontracker.com Zoek op aiff converter o.i.d.

Dit kan gewoon met iTunes.

Om de AIFF bestanden in je library te zetten, kies je echter niet voor de optie “importeer”, maar voor “voeg toe aan bibliotheek”.

Daarna stel je bij de voorkeuren in naar welk formaat je alles wilt converteren, dit stel je in bij “importeren”. ( m4a heet overigens AAC, m4a is slechts de extensie )

Selecteer vervolgens in de library de AIFF bestanden, en kies in iTunes het menu “geavanceerd”, en daar de optie “converteer selectie naar AAC”.

Allemaal bedankt voor de snelle respons! Ik jullie advies vanavond direct opvolgen.