van aiff naar mp3 ?

Als ik vanuit i-tunes aiff bestanden op mijn iPod zet, worden deze dan automatisch omgezet naar mp3 als deze op de iPod komen, i.v.m. de kleine schijfruimte die ze innemen? Bovendien loopt mijn apple regelmatig vast als ik een hele afspeellijst in Itunes in mijn iPod sleep. Is dit normaal?

Als je aiff bestanden toevoegt aan iTunes dan blijven het aiff bestanden. Importeer je echter de bestanden dan hangt het van je voorkeuren af welk formaat wordt gekozen. Bij voorkeuren kun je namelijk aangeven welk formaat je wilt en welke bitrate, aac, mp3, lossles etc. en ik begrijp niet wat je met dat slepen bedoelt, wanneer je de iPod koppelt wordt automatisch je bibliotheek gesynchroniseerd, tenzij je bij voorkeuren hebt aangegeven dat handmatig te willen doen.

Ik heb inderdaad mijn iPod niet gesynchroniseerd met itunes. Ga ik dus wel doen. Kan ik in Itunes reeds geimporteerde Aiff bestanden nog wel converteren in mp3's?

ja je kunt reeds geimporteerde songs van aiff naar aac of mp3 converteren. Daar is al een ander draadje over waarin staat hoe dat moet. [url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=27163[/url]